پادشاه مالزی اعلام کرد تا یک هفته با کسی ملاقات نخواهد کرد

توریست مالزی – یک مقام مسئول در کاخ سلطنتی مالزی روز جمعه اعلام کرد که سلطان عبدالله یک هفته با کسی ملاقات نخواهد کرد، زیرا وی در بیمارستان تحت...
توریست مالزی – یک مقام مسئول در کاخ سلطنتی مالزی روز جمعه اعلام کرد که سلطان عبدالله یک هفته با کسی ملاقات نخواهد کرد، زیرا وی در بیمارستان تحت نظر است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، انور ابراهیم، رهبر مخالفان مالزی این هفته گفته بود که حمایت “اکثریت قاطع و عظیم” نمایندگان پارلمان را به دست آورده است و این به او امکان می دهد “محی الدین یاسین”، نخست وزیر را سرنگون کند اما باید بتواند پادشاه را متقاعد کند که دارای صلاحیت برای تشکیل دولت است.

این در حالی است که تنها ۷ ماه از آخرین جنگ قدرت در مالزی که محی الدین را به ریاست دولت سوق داد می گذرد و ممکن است باعث تأخیر در تلاشها برای ایجاد ثبات اقتصادی پس از چالش هایی در پی کرونا شود. محی الدین اظهارات انور در مورد کسب حمایت اکثریت را رد کرد و از وی خواست تا این امر را از طریق روند قانون اساسی ثابت کند.

نقش پادشاه در بیشتر موارد تشریفاتی است ، اما ممکن است نخست وزیری را تعیین کند که به نظر وی توانایی جلب حمایت اکثریت پارلمانی را دارد. وی همچنین می تواند به توصیه نخست وزیر پارلمان را منحل و انتخابات را اعلام کند.

احمد فاضل شمس الدین، ناظر کاخ مالزی گفت: “پزشکان به پادشاه توصیه کردند که ۷ روز در بیمارستان بماند تا تحت نظر باشد و در این میان هیچ جلسه ای برگزار نمی شود.”

قرار بود انور روز سه شنبه با پادشاه مالزی ملاقات کند ، اما تصمیم گرفت به خاطر نامساعد بودن حال پادشاه قرار ملاقات را لغو کند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

2 + 10 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!