پوتراجایا، در زمره پایتخت‌های هدفمند جهان

توریست مالزی – در اواخر دهه ۱۹۸۰به منظور انتقال مراکز اداری شهر پرازدحام و شلوغ کوالالامپور به ناحیه جنوب آن که سابقا محل مزارع رزین و حتگل بود برنامه‌هایی...
توریست مالزی – در اواخر دهه ۱۹۸۰به منظور انتقال مراکز اداری شهر پرازدحام و شلوغ کوالالامپور به ناحیه جنوب آن که سابقا محل مزارع رزین و حتگل بود برنامه‌هایی ارائه شد و در دهه ۱۹۹۰ به مرحله اجرا گذاشته شد.

این شهر که اکنون پوتراجایا نام دارد، هم‌چون کانبرا در استرالیا، اسلام آباد در پاکستان، ابوجا در نیجریه و واشنگتن دی‌سی در ایالات متحده آمریکا در زمره پایتخت‌های هدفمند جهان قرار دارد.

یک سوم پوتراجایا را که به‌ عنوان یک “شهر باغ هوشمند” ساخته شده است فضاهای سبز تشکیل می‌دهد و شامل ۲۰۰ هکتار تالاب، یک دریاچه مصنوعی ۴۰۰ هکتاری و بزرگ‌ترین میدان دنیا است و به دلیل معماری نوآورانه و دوستدار محیط زیستی ستایش می‌شود.

این شهر به دلیل وجود اقامتگاه نخست‌وزیر و وزارتخانه‌های مالزی به‌عنوان پایتخت سیاسی این کشور شناخته می‌شود. علیرغم بحران مالی آسیا در سال ۱۹۹۷، ایجاد این شهر تکمیل شد و در حال حاضر میزبان جمعیتی بالغ بر ۸۸ هزار نفر با دارا بودن مؤسسات دولتی کشور است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

هجده + بیست =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!