کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابتی با آرام غذا خوردن

توریست مالزی – “انجمن قلب آمریکا” (American Heart Association) اطلاعات تازه‌ای در مورد آسیب‌های قلبی یا اضافه وزن ناشی از تند غذاخوردن، منتشر کرده است. به گزارش ایسنا ،...
توریست مالزی – “انجمن قلب آمریکا” (American Heart Association) اطلاعات تازه‌ای در مورد آسیب‌های قلبی یا اضافه وزن ناشی از تند غذاخوردن، منتشر کرده است.

به گزارش ایسنا ، همه ما از کودکی با نصیحت‌هایی مبنی بر عادات غذا خوردن، مصرف میوه و سبزیجات کافی، بازی نکردن با غذا و چشم پوشی نکردن از محتویات غذا آشنا بوده‌ایم.

براساس این پژوهش، احتمال ابتلا به اضافه وزن یا رشد سندروم متابولیک- یکی از عوامل افزایش مشکلات سلامتی مانند دیابت یا بیماری قلبی- در افرادی که آرام‌تر غذا می‌خورند، کمتر است. این عوامل،‌ چربی اضافی معده، ‌تری‌گلیسیرید بالا و کلسترول HDL پایین که معمولا مردم آن را خوب می‌دانند،‌ شامل می‌شود.

محققان، برای انجام این پژوهش،‌ داده‌هایی را در مورد ۶۴۲ مرد و ۴۴۱ زن با میانگین سنی ۵۱ سال را بررسی کردند. هیچ یک از این شرکت‌کنندگان، در آغاز سندروم متابولیک نداشته و براساس سرعت غذا خوردن تفکیک شده بودند که این سرعت به سه دسته آرام، معمولی و تند تقسیم شده بود.

در طول پنج سال، افرادی که تند غذا می‌خوردند، ۱۱.۶ درصد بیش از افرادی که با سرعت معمولی غذا می‌خوردند، در معرض داشتن سندروم متابولیک بودند. امکان رشد سندروم متابولیک در کسانی که با سرعت نرمال غذا می‌خوردند، ۶.۵ درصد بود؛ درحالی که تنها ۲.۳ درصد افرادی که آرام غذا می‌خوردند، در معرض خطر قرار داشتند. این گروه پژوهشی تشخیص داد که غذا خوردن با سرعت بالا، موجب سنگین تر شدن، چربی معده بیشتر و گلوکز خون بالاتر می‌شود. با اینکه نمی‌توان برخی موارد را درباره بیماری قلبی تغییر داد، این پژوهش تازه نشان می‌دهد که این راه حل ساده می‌تواند اثر زیادی بر سلامتی داشته باشد.

نویسنده این پژوهش،”تاکایوکییاماجی”(Takayuki Yamaji)، متخصص قلب در “دانشگاه هیروشیما” ژاپن گفت: آهسته غذاخوردن می‌تواند تغییری اساسی در سبک زندگی برای پیشگیری از سندروم متابولیک باشد. هنگامی که افراد، سریع غذا می‌خورند، احساس سیرشدن نمی‌کنند و تمایل به بیشتر خوردن دارند. سریع غذا خوردن موجب نوسان گلوکز و در نتیجه، مقاومت انسولین می شود. آهسته غذاخوردن، به دلیل مصرف کالری کمتر، به پیشگیری از بیماری قلبی کمک می‌کند.

راهبرد معمول برای کسانی که رژیم دارند، یک مکث کوتاه هنگام غذا خوردن است اما در سال ۲۰۰۵، پژوهشی، دلیل ارتباط این راهبرد با شاخص حجم کمتر بدن را کشف کرد. این پژوهش نشان داد کسانی که آرام‌تر غذا می‌خورند، نه تنها در پایان غذا احساس سیری بیشتری دارند، بلکه فکر می‌کنند بیش از مصرف طبیعی غذا خورده‌اند. در هر حال، نتایج نشان نمی‌داد که ذهنیت قبلی در مورد غذای مصرف‌ شده، بر اندازه وعده‌های غذایی موثر است.

محققان این سازمان، در نشست علمی سال ۲۰۱۷ که کنفرانسی برای جدیدترین پیشرفت‌های علمی محققان و پزشکان است، یافته‌های خود را درمورد سرعت غذاخوردن و سلامتی، ارائه دادند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

2 × 5 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!