کدام غذاها ریه سیگاری‌ها را پاک می‌کنند؟

توریست مالزی – افرادی که مرتب سیگار می‌کشند و قادر به ترک آن نیستند و کسانی که در معرض دود سیگار قرار دارند، نباید پاکسازی ریه‌ها از سموم را...
توریست مالزی – افرادی که مرتب سیگار می‌کشند و قادر به ترک آن نیستند و کسانی که در معرض دود سیگار قرار دارند، نباید پاکسازی ریه‌ها از سموم را با استفاده از مواد غذایی فراموش کنند.

به گزارش فیتنس مگ (Fitsmag)؛ مصرف برخی غذاها برای پاکسازی ریه ها از سموم نه تنها به افراد سیگاری توصیه می‌شود، بلکه برای کسانی که مدام در هوای آلوده تنفس می‌کنند یا به آسم مبتلا هستند نیز مفید است.

چای سبز یکی از این گزینه‌های غذایی است. این نوع چای حاوی آنتی‌اکسیدان بوده و به کاهش التهاب در ریه‌ها کمک می‌کند. عملکرد ریه در افرادی که حداقل دو بار در روز چای سبز می‌نوشند، بسیار بهتر است.

گریپ فروت سرشار از ویتامین C است. این ویتامین از بروز عفونت در ریه‌ها جلوگیری می‌کند و خطر ابتلا به بیماری انسداد مزمن ریوی را کاهش می‌دهد.

مصرف آب هویج نیز با کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه ارتباط دارد؛ آنهم به دلیل وجود کاروتن و لوتئین موجود در این سبزی. مصرف هویج باعث کاهش التهاب در ریه ها می‌شود و سرفه‌های طولانی‌مدت را کاهش می‌دهد.

زنجبیل فقط یک نوع چاشنی نیست. این گیاه سرشار از پتاسیم، منیزیم، بتاکاروتن و روی است و مصرف آن به پاکسازی ریه در مبتلایان به آسم و افراد سیگاری کمک می‌کند. همچنین عصاره‌های خاصی از زنجبیل، سلول‌های سرطانی ریه را از بین می‌برد.

اسید الاژیک موجود در انار نیز یک ماده شیمیایی مفید با خواص آنتی‌اکسیدانی است که خونرسانی به تومورهای سرطانی در ریه ها را محدود می‌کند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

1 × یک =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!