کشف ویروس جهش یافته کووید – ۱۹ در صباح

توریست مالزی – ویروس جهش یافته جدید A701B پس از آزمایش وزارتخانه بر روی ۶۰ نمونه از خوشه Benteng LD در صباح کشف شد. به گزارش مالای میل –...
توریست مالزی – ویروس جهش یافته جدید A701B پس از آزمایش وزارتخانه بر روی ۶۰ نمونه از خوشه Benteng LD در صباح کشف شد.

به گزارش مالای میل – وزارت بهداشت (MS) جهش جدید کووید – ۱۹ در صباح را شناسایی و تاثیر آن بر مردم از جمله میزان آلودگی و میزان انتقال آن را رصد می کند.

مدیر کل سلامت دکتر نور هشام عبدالله گفت: ما جهش A701B را شناسایی کرده ایم اما از تأثیر بالینی مانند میزان عفونت و میزان انتقال ویروس مطمئن نیستیم. ویروس کووید – ۱۹ همیشه در حال جهش است، ما باید بدانیم که تأثیر ویروس جدید بر سلامتی چه خواهد بود. جهش های جدید در چندین کشور از جمله آفریقای جنوبی، استرالیا، هلند و سنگاپور کشف شد. یک نوع جدید، با نام علمی VUI 202012/01، با سرعت بالایی در سراسر انگلستان گسترش یافته است.

وی گفت: این وزارتخانه قبلاً جهش D614G را در کداح شامل خوشه Sivagangga و همچنین در حوهور و صباح شناسایی کرده بود. جهش D614G می تواند ۱۰ برابربیشتر افراد را آلوده کند، وزارت بهداشت جهش های موجود را کنترل می کند تا تأثیر آن را بر روی اثر واکسن شناسایی کند.

دکتر نور هشام در پاسخ به این سوال که آیا این وزارت خانه دوره قرنطینه بازدیدکنندگان را از ۱۰ روز به ۱۴ روز پس از کشف نوع جدید Covid-19 از انگلستان افزایش می دهد، گفت: داده ها نشان می دهد که تفاوت زیادی بین این دو دوره وجود ندارد و مطمئن هستیم که یک دوره قرنطینه حداقل ۱۰ روزه است زیرا بیشتر بیماران آلوده به ویروس علائمی بیماری را در هفته اول نشان می دهد. اما اگر یک قرنطینه یک هفته ای را در نظر بگیریم، خطر بسیار زیاد خواهد بود، بنابراین ما از یک قرنطینه ۱۰ روزه استفاده می کنیم و تحقیقات ما نشان می دهد که نتیجه یک قرنطینه ۱۰ روزه و یک قرنطینه ۱۴ روزه کم و بیش یکی است.

وی گفت: ممنوعیت ورود همچنان در حال اعمال است و ورود ۲۳ کشور (از جمله انگلیس) به مالزی ممنوع است.


پاسخی ارسال کنید

*

*

1 × 4 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!