گروه تروریستی داعش درحال تغییر شکل و مخفی شدن است

توریست مالزی- یک رسانه سنگاپوری براساس مطالعات جدید برخی محققان گزارش داد: گروه تروریستی داعش در خاورمیانه کاملا شکست نخورده و درحال تغییر شکل است، درعین حال تعداد زیادی...
توریست مالزی- یک رسانه سنگاپوری براساس مطالعات جدید برخی محققان گزارش داد: گروه تروریستی داعش در خاورمیانه کاملا شکست نخورده و درحال تغییر شکل است، درعین حال تعداد زیادی از عوامل آن نیز به کشورهای خود فرار کرده اند.
به گزارش ایرنا، شبکه خبر آسیا تایمز به نقل ازبررسی ها و مطالعات ۳ نفر از متخصصان تروریسم در دانشگاههای آمریکا افزود: اگرچه گروه تروریستی داعش همچنان در سوریه عملیات تروریستی خود را انجام می دهد، اما این گروه درحال تغییر شکل عمده است . این رسانه سنگاپوری به نقل از ‘بروس هافمن’ متخصص تروریسم در دانشگاه واشنگتن گزارش داد: گروه تروریستی داعش که داعیه خلافت در چندین کشور را دارد در حال تغییر شکل دادن و جایگاه مخفیانه تری نسبت به قبل است.
وی هشدار داد: بررسی ها نشان می دهد که صدها نفر از جنگجویان داعش توانسته اند با دادن رشوه از سوریه فرار کرده و خود را به ترکیه رسانده و از آن جا ناپدید شوند. به نظر می رسد این گروه تروریستی زندگی مخفیانه تری را در شرایط کنونی برگزیده است.
وی به مطالعات ۲ پژوهشگر ‘برندون والس و جنیفر کافارلا ‘ از موسسه مطالعات جنگ در واشنگتن (ISW) تحت عنوان ‘ تجدید حیات دوم داعش’ استناد کرد و هشدار داد: این گروه تروریستی و خطرناک درحال بازسازی و بازگشت به منطقه در شورشی دوباره است. براساس این بررسی این دو محقق ‘ این گروه تروریستی توانسته است منابع مالی خود را از سوریه و عراق به چندین کشور در خاورمیانه قاچاق کند که این کار عمدتا از طریق شرکت هایی مانند نمایندگی های خودرو، فروشگاه های الکترونیک، داروخانه ها و مبادلات ارز که در عراق تاسیس شده بود، انجام شده است.’
هافمن افزود: طبق این بررسی ها به نظر می رسد ، وارد دوره ای بسیار خطرناک می شویم و اعتقاد دارم داعش تغییر شکل داده و از بین نرفته است.
وی گفت: به طور قطع این گروه وارد مرحله مخفیانه و زیرزمینی شده و احتمالا در حال تجهیز خودهستند زیرا موشک های کروز روسیه در سوریه آنها را هدف قرار داده است. این متخصص تروریسم در دانشگاه واشنگتن گفت: در چنین شرایطی این گروه تروریستی زندگی زیرزمینی را برای افزایش توانمندی خود برگزیده که بسیار خطرناک است واز این طریق حتی برخی مواقع حملات خود را در برخی مراکز شدت نیز داده است.
وی تاکید کرد تعداد زیادی از جنگجویان سلفی داعش نیز به کشورهای خود بازگشته اند که این عوامل برای امنیت آن کشورها نیز خطری جدی محسوب می شوند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

17 − 12 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!