‌یک ایرانی نخبه اقتصادی جهان اسلام در مالزی شد

'محمدرضا دیانی، مدیر عامل گروه توسعه سرمایه گذاری انتخاب و رئیس مجمع کارآفرینان ایران روز سه شنبه در هشتمین کنفرانس تجارت و سرمایه گذاری جهان اسلام در کوالالامپور پایتخت مالزی به ‌عنوان نخبه و شخصیت تاثیرگذار اقتصادی جهان اسلام معرفی شد.
توریست مالزی- ‘محمدرضا دیانی’ مدیر عامل گروه توسعه سرمایه گذاری انتخاب و رئیس مجمع کارآفرینان ایران روز سه شنبه در هشتمین کنفرانس تجارت و سرمایه گذاری جهان اسلام در کوالالامپور پایتخت مالزی به ‌عنوان نخبه و شخصیت تاثیرگذار اقتصادی جهان اسلام معرفی شد.

آیین گشایش رسمی هشتمین کنفرانس و نمایشگاه تجارت و سرمایه گذاری جهان اسلام روز گذشته در مرکز تجارت جهانی پوترای شهر کوالالامپور با حضور ‘مرضیه افخم’ سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی برگزار شد و در این آیین ۸ نخبه اقتصادی جهان اسلام معرفی شدند.

‘نجیب تون رزاق’ نخست وزیر مالزی براساس اعلام رسمی پیش از این در آیین گشایش کنفرانس که هر ساله در این کشور برگزار می شود، شرکت نداشت.

علاوه بر ‘محمدرضا دیانی’ از ایران، ‘حاجی برکت علی بن ابوبکر’ از مالزی، ‘محمد یونس’ از بنگلادش، ‘کمال نصرالدین مصطفی’ از مالزی، ‘سید صالح الکیومی’ از عمان، ‘نیتین گوئنگا’ از مالزی، ‘غزالی داتو محمد یوسف’ از مالزی و ‘اسماعیل موسی منک’ از زیمباوه نخبگان و شخصیت های اقتصادی تاثیرگذار جهان اسلام بودند که معرفی شدند.

هشتمین کنفرانس تجارت و سرمایه گذاری جهان اسلام فعالیت خود را از روز گذشته با حضور هیاتی از جمهوری اسلامی ایران آغاز به کار کرد.

مدیر عامل گروه توسعه سرمایه گذاری انتخاب و رئیس مجمع کارآفرینان ایران عصر دوشنبه در سخنانی در این همایش پیشبرد یک اقتصاد با تفکر ناب اسلامی را در گرو گسترش روابط اقتصادی، همکاری های اجتماعی و فرهنگی، گردشگری، ارج نهادن به بخش خصوصی و همکاری نخبگان در سطح بین المللی دانست.

دیانی پنجمین فعال اقتصادی ایران است که توانسته جایزه نخبگان اقتصادی جهان اسلام سازمان همکاری اسلامی را دریافت کند.در چهار سال گذشته همواره یک ایرانی در بین ۱۰ چهره تاثیرگذار اقتصادی جهان اسلام معرفی شده اند.

براین اساس اسدالله عسگراولادی در سال ۲۰۱۳ ، یونس ژائله سعدآباد، موسس و مدیر عامل شرکت شیرین عسل در سال ۲۰۱۴، غلامعلی سلیمانی، موسس و مدیرعامل شرکت غذایی سالیکو در سال ۲۰۱۵ و مهدی میریوسفی مدیرعامل ویژه اقتصادی پارس در سال ۲۰۱۶ از ایران جوایز نخبگان اقتصادی جهان اسلام را دریافت کرده اند.

این کنفرانس از ۸ سال گذشته با همکاری مالی و سازمان همکاری اسلامی در کوالالامپور برگزار می شود.

هر ساله تعداد زیادی از نخبگان و فعالان عرصه های مختلف اقتصادی از کشورهای جهان اسلام در این همایش گردهم می‌آیند و در مورد مدل ‌های موفق اقتصادی و راهکارهای افزایش سرمایه‌گذاری بحث و رایزنی می کنند.

در این نمایشگاه که در ۴۰۰ غرفه برپا شده است حدود دو هزار نفر از کشورهای مختلف شرکت دارند.

کشاورزی، بانکداری و امور مالی، ساخت و ساز، برق و الکترونیک، انرژی و آب و برق، غذا و نوشیدنی، بهداشت و درمان و داروسازی، تحصیلات عالی، خودرو و هواپیما، مراقبت از زیبایی و آرایشی، مد و پوشاک، املاک و سرمایه گذاری، فناوری اطلاعات و هتل و مسافرت غرفه های مختلف این نمایشگاه را تشکیل می دهند.

این کنفرانس و نمایشگاه تا روز ۲۱ سپتامبر (پنجشنبه هفته جاری) به کار خود ادامه می دهد.

منبع: ایرنا

پاسخی ارسال کنید

*

*

دو + سیزده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!