بازگشت مقررات منع آمد و شد در صورت پیروی نکردن مردم از ضوابط CMCO

توریست مالزی – دولت مالزی ممکن است بار دیگر مقررات منع آمد و شد (MCO) را به اجرا بگذارد، اگر مالزیایی ها همچنان به نادیده گرفتن قوانین ادامه دهند....
توریست مالزی – دولت مالزی ممکن است بار دیگر مقررات منع آمد و شد (MCO) را به اجرا بگذارد، اگر مالزیایی ها همچنان به نادیده گرفتن قوانین ادامه دهند.

به گزارش مالای میل، وزیر دفاع تأکید کرد که محدودیت های پیشگیری و کنترل بیماری های عفونی ۱۹۸۸ در سطح کشور به اجرا درآمد، بنابراین دولت انتظار دارد که مردم از این امر پیروی کنند تا از رشد عفونت Covid-19 جلوگیری شود. قانون منع آمد و شد مشروط (CMCO) که در تاریخ ۴ ماه می اجرایی شد، بسیاری از محدودیت ها را با رعایت استاندارد (SOP) با هدف توانمند سازی جامعه برداشته است.

وی اظهار داشت: بنابراین، بهتر است با محدودیت هایی از آزادی لذت ببرید و سرانجام با پایان یافتن CMCO به آزادی کامل دست یابید.’ ‘به پلیس و سایر مقامات اختیار داده شده است که در مورد کسانی که SOP (مراحل عملیاتی استاندارد) را نقض می کنند، اقدام کنند. توصیه من به همه شما این است که لطفا ‘ فاصله اجتماعی را رعایت کرده و در یک مکان ازدحام نکنید.

اسماعیل صبری گفت: ‘من می خواهم به همه یادآوری کنم که CMCO دائمی نیست و ممکن است دوباره یه حالت MCO برگردد. این منوط به رعایت عموم مردم است. ‘اگر قانون شکنی ها ادامه داشته باشد، بعید نیست که MCO فاز اول تا سوم دوباره اجرایی شود و فعالیت ها را محدود کند.’ وی ادامه داد با کلیپ ویدئویی روبرو شدم که در شبکه های اجتماعی منتشر شده و جمعیت زیادی را در دسا پاندان به تصویر می کشید. در ابتدا فکر کردم که این ویدیو جعلی است و متعجب شدم وقتی که با بازرس کل پلیس تماس گرفته و وی آن را تایید کرد.

کلیپ ویدئویی ۱۳ ثانیه ای که روز گذشته در توییتر بارگذاری شد، مردم را نشان می دهد که در نزدیکی غرفه های مواد غذایی در دسا پاندان اجتماع کرده بودند و آشکارا یه فاصله اجتماعی بی اعتنا هستند.

اسماعیل صبری همچنین گفت که کارگروه ویژه توسط پلیس برای موارد نقض SOP ها تشکیل شد. دیروز پلیس ۵۳ هزار و ۲۵۰ عملیات را در سراسر کشور انجام داده است.

وی همچنین گفت کمیته ویژه وزیران در جلسه خود تصمیم گرفت که به رویکرد تذکری CMCO پایان دهد، به کارگروه ویژه پلیس اکنون دستور داده شده تا علیه کسانی که دستورالعمل های CMCO را نقض می کنند، برخورد کنند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

هفده + 1 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!