اعلام امتیاز لازم برای مهاجرت به بریتانیا؛ پذیرش پزشکان و پرستاران تسهیل می‌شود

توریست مالزی – از زمان آغاز پسابرکسیت و پایان رفت و آمد آزاد میان اتحادیه اروپا و بریتانیا در ابتدای سال ۲۰۲۱، ورود پزشکان و پرستاران کشورهای دیگر به...
توریست مالزی – از زمان آغاز پسابرکسیت و پایان رفت و آمد آزاد میان اتحادیه اروپا و بریتانیا در ابتدای سال ۲۰۲۱، ورود پزشکان و پرستاران کشورهای دیگر به خاک بریتانیا آسان‌تر می‌شود.

به گزارش یورونیوز، رسانه‌ها پیشتر به نقل از پریتی پتل، وزیر کشور بریتانیا برخی از شرایط جدید مهاجرت به این کشور را فاش کرده بودند، اما روز دوشنبه ۱۳ ژوئیه (۲۳ تیر) وزارت کشور بریتانیا سند ۱۳۰ صفحه‌ای برنامه جدید مهاجرتی این کشور و جزئیات آن را رسما منتشر کرد.

مشاغل اولویت‌دار و معافیت‌ها
بر اساس این برنامه، جذب پزشکان و پرستاران مهاجر در بریتانیا در آینده با شتاب بیشتری انجام شده و آنها حتی از پرداخت حق سرویس سلامت همگانی نیز معاف خواهند بود. آنها همچنین هزینه‌ای برای تشکیل پرونده نمی‌پردازند و به آنها در پر کردن فرم‌های درخواست نیز کمک خواهد شد. بر اساس تصمیم جدید دولت بریتانیا، معافیت این دسته از مهاجران، خانواده و افراد تحت سرپرستی آنها را نیز شامل می‌شود. فهرست مشاغلی که از این پس در اولویت مهاجرت بریتانیا خواهند بود شامل پزشکان، پرستاران، ماماها و مددکاران اجتماعی است. با این حال قرار است این فهرست گسترش یافته و سایر مشاغل مربوط به خدمات اجتماعی را نیز شامل شود.

حداقل امتیاز لازم برای مهاجرت چقدر است؟
سیاست جدید دولت بریتانیا عبارت از دادن روادید به «نیروهای کار واجد شرایط» در دوران پسابرکسیت است که بر پایه امتیازبندی صورت می‌گیرد. بر این مبنا هر فرد اروپایی و غیر اروپایی متقاضی اجازه اقامت در بریتانیا برای آن که بتواند این مجوز را به دست بیاورد باید دست کم ۷۰ امتیاز داشته باشد. از این میزان ۵۰ امتیاز مربوط به دریافت پیشنهاد کار از سوی کارفرمای معتبر بریتانیایی، سطح کافی دانش زبان انگلیسی و مهارت حرفه‌ای درجه A یا بالاتر از آن است.

۲۰ امتیاز باقیمانده نیز مربوط به موارد مختلف از جمله مهارت‌های دیگر فرد متقاضی است و برای مثال به متقاضیان شاغل در بخش بهداشت و درمان داده می‌شود. برای این دسته از متقاضیان، این امتیازات به تشخیص اداره مهاجرت، قابل تبادل با ۵۰ امتیاز دیگر است. این ۲۰ امتیاز همچنین به افرادی که پیشنهاد شغلی با دستمزد سالانه حداقل ۲۵ هزار و ۶۰۰ پوند داشته باشند و نیز دانشجویان مقطع دکترا در رشته‌های علمی، فنی، مهندسی و ریاضی داده می‌شود. برای متقاضیانی که بریتانیا در شغل آنها کمبود دارد، از جمله مشاغل آموزشی و پزشکی، پیشنهاد شغلی با حداقل دستمزد سالانه ۲۰ هزار و ۴۸۰ پوند لازم است تا ۲۰ امتیاز را به دست آورند.

ویزای طلایی؛ تابعیت و اقامت اروپا از راه سرمایه‌گذاری
با این حال دولت در برنامه جدید خود تأکید کرده که اگر حقوق سالیانه میانگین کارکنان یک مرکز در بریتانیا از ۲۵ هزار و ۶۰۰ پوند بیشتر باشد، به فرد متقاضی خارجی با پیشنهاد شغلی در آن مرکز با همین حداقل دستمزد، ۲۰ امتیاز مهاجرت داده نمی‌شود و او باید پیشنهادی با حقوق مساوی یا بیشتر از آن میانگین ارائه کند. این محدودیت برای آن پیش‌بینی شده که کارفرمایان بریتانیایی نتوانند از قانون مهاجرت سوء استفاده کرده و نیروی کار خارجی را با دستمزدی کمتر از کارکنان هموطن خود به استثمار درآورند.

در برخی شرایط ویژه، با درخواست افراد با دستمزد سالانه کمتر از میزان تعیین شده نیز موافقت شده و ۲۰ امتیاز به آنها تعلق می‌گیرد. متقاضیان با مهارت بالا مانند دانشمندان و دانشگاهیان، موسیقیدانان و هنرمندانی که «نخبه بین‌المللی» محسوب می‌شوند تنها گروهی هستند که در صورت کسب امتیاز، می‌توانند بدون نیاز به پیشنهاد شغلی برای اقامت وارد خاک بریتانیا شوند. با این حال یک نهاد مورد اعتماد دولت بریتانیا نیز باید آنها را تأیید کرده باشد.

دانشجویان
بر اساس قانون مهاجرتی جدید، دانشجویان خارجی پس از پایان تحصیلات خود در بریتانیا می‌توانند دو سال در خاک این کشور بمانند تا احیانا بتوانند دانش خود را در اختیار اقتصاد بریتانیا بگذارند. این مهلت برای فارغ‌التحصیلان مقطع دکترا ۳ سال خواهد بود.

پاسخی ارسال کنید

*

*

چهار − چهار =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!