لنکاوی جزیره ای زیبا

توریست مالزی – لنکاوی، جزیره ی زیبا و جذابیست که باتوجه به جاذبه های اکوتوریسمی که دارد، آن را بعنوان یک مقصد گردشگری محبوب در مالزی مشهور نموده است....
توریست مالزی – لنکاوی، جزیره ی زیبا و جذابیست که باتوجه به جاذبه های اکوتوریسمی که دارد، آن را بعنوان یک مقصد گردشگری محبوب در مالزی مشهور نموده است. این مجمع الجزایری تقریبا از صد جزیره تشکیل شده است و در محل برخورد تنگه مالاکا با آبهای دریاهای آندامان قرار دارد.
بهترین جاذبه های توریستی لنکاوی حاوی مناظر طبیعی، پارک های بزرگ و ساختمان های خاص است که هرکس برای بار اول به این منطقه سفر میکند باید بازدید از آن ها را در برنامه سفر خود قرار دهد. این منطقه به عنوان یکی از جزایر معروف و محبوب کشور مالزی است که به علت جاذبه های تاریخی، قیمت مناسب، امکانات غواصی خوب، زندگی شبانه هیجان انگیز و کالاهای ارزان قیمت مورد توجه بسیاری از توریست ها است. سواحل بکر لنکاوی با نام های خلیج داتای، پانتای سنانگ و تانجونگ رو در بین بهترین سواحل جهان قرار دارند.

پل هوایی لنکاوی
پل هوایی لنکاوی، یک پل عابر پیاده به طول ۱۲۵ متر است که از روی آن میتوان آبشارهای گونونگ، مات سینکانگ و توجو و جزایر کوچکی اطراف لانکاوی را مشاهده کرد. دسترسی به این پل هوایی که در ارتفاع ۷۰۰ متری بالاتر از سطح دریا قرار دارد صرفا از طریق ایستگاه آخر تله کابین لانکاوی امکان پذیر است. در این پل که اطراف آن فنس کشی شده است و دو سکوی مثلثی برای استراحت بازدید کنندگان در آن تعبیه شده است و قابلیت تحمل ۲۵۰ نفر به صورت هم زمان را دارد.

تله کابین لنکاوی
تله کابین لنکاوی محبوب ترین فعالیت تفریحی جزیره بین مسافران تور مالزی است. وجود تعداد زیادی نرده گردان برای صف ها نشان میدهد مردم برای سوار شدن باید مدت زمان زیادی را در صف بایستند. مسیر پر شیب به طرف بالای کوه Mat Chinchang، یک نقطه توقف در میانه اش دارد و از آن جا ادامه پیدا میکند . هر دوی این توقف گاه ها کافه و سکوهایی برای تماشای منظره های شگفت آور جزیره دارند. دیدن ساحل Pantai Cenang از بالا جذاب است، ولی هیجان اصلی مخصوص سواری تله کابین است.

آبشارهای تلاگا توجو
یکی از جاذبه های طبیعی لنکاوی، آبشار های تلاگا توجو است که به ایمان مردم محلی منزل جن و پری ها است. این آبشار ها در ارتفاعات غربی لانکاوی قرار دارند و نام آن به معنای آبشارهای هفت چشمه است که اشاره به ۷ آب انبار طبیعی وصل به هم دارد که از ۷ آبشار جدا در گونونگ مات سینکانگ سرچشمه می گیرد. مسافران میتوانند در آب شنا کنند و افرادی که به دنبال ماجراجویی هستند، قادرند با ۴۵ دقیقه پیاده روی در شیب تند از آبشار بالا بروند.

پارک تامان لاگندا لنکاوی
این پارک با شکل و فرم سنتی در منطقه ای در نزدیکی کوآجتی قرار دارد که میتوانید پیاده و یا با خودرو برقی در پارک تفریح کنید. در موزه فضای باز که رو به اسکله کوآ است، ۱۷ مجسمه رنگی با الهام از افسانه های لانکاوی قرار داده شده است. قیمت مناسب ورودی برای این پارک، این محل را به یکی از جاذبه های توریستی پرطرفدار برای خانواده هایی تبدیل نموده است که تصمیم پیاده روی یا پیک نیک در پارک را دارند.

گالری سه بعدی
کارهای هنری سه بعدی و خطای چشم در داخل موزه هنر در بهشت لنکاوی، جذاب و مبتکرانه هستند. با بیش از ۱۰۰ کار هنری تعاملی، این گالری دومین موزه بزرگ سه بعدی در جهان است. با این حال شما میتوانید تمام آنها را در مقطع یک ساعت ببینید، مگر اینکه بخواهید از فضای خنک موزه لذت بیشتری ببرید. با اینکه هدف اصلی این موزه تفریح و سرگرمی و گرفتن عکس های بامزه در حالت های ناممکن است ولی اثرهای هنری این مجموعه فوق العاده تاثیرگذار و خیره کننده اند. در هنگام خارج شدن از موزه آن قدر عکس های مبتکرانه و عجیب و غریب خواهید داشت که شما را به یک فرد مشهور در اینستاگرام تبدیل کنند.

جهان زیر آب
این مجموعه در ادامه بخش ساحلی Pantai Cenang قرار گرفته است و در آن بیش از ۵۰۰ گونه از موجودات دریایی گوناگون و همچنین جانورانی مثل پنگوئن، اسب آبی، اردک و فلامینگو وجود دارد. این مجموعه دارای یک تونل ۱۵ متری زیر آبی است که شما میتوانید از داخل آن کوسه ها را از نزدیک مشاهده کنید. درصورتی که می خواهید به این مجموعه برسید با رانندگی ۱۵ دقیقه ای از فرودگاه بین المللی لنکاوری خود را به جهان زیر آب برسانید.

گونونگ رایا
گونونگ رایا با ارتفاع ۸۸۱ متر از سطح دریا، بلندترین قله لانکاوی به حساب می آید . بر اساس باورهای محلی، این کوه را مات رایا، غولی که زمانی این جا زندگی می کرده است ، نفرین کرده است.
جنگل های انبوه این منطقه محل زندگی حیوانات گوناگون من جمله میمون درختی، روباه پرنده، میمون های ماکائو، سنجاب، قوش و… است. این منطقه محل خوبی برای کوه نوردی است. اما به تازه کارها پیشنهاد میشود که حتماً همراه یک راهنما به این منطقه بروند.

میدان عقاب لنکاوی
به طور معنای جزیره لنکاوی عقاب قهوه ای است. از همین رو یکی از جاذبه های این شهر مسجمه بزرگی از این حیوان است که در میدانی در جزیره لنکاوی قرار گرفته است. در این میدان دریاچه ای موجود است که بهمراه پل ها، گذرگاه های مسقف، غذاخوری ها و طاق ها و گنبدهای مدور آجری اش سبب پدید آمدن چشم اندازی زیبا در این منطقه شده است.

مراکز خرید لنکاوی
جزیره لنکاوی یکی از اندک جاهایی است که میتوانید در آن خریدی ارزان قیمت و بدون پرداخت مالیات داشته باشید، میتوانید به آسانی از فروشگاه ها و مراکز خرید لنکاوی که معاف از مالیات هستند، خرید کنید و با کوله باری از خریدهای رنگارنگ و ارزان قیمت و با کیفیت به وطن باز گردید، من جمله مراکز خرید خوب لنکاوی میتوان به بازار شبانه تیمویانگ لنکاوی، بازار بزرگ پاراد لنکاوی، مرکز خرید سنانگ اشاره نمود، بسیاری از گردشگران تور مالزی را به سمت لنکاوی تنها با هدف خرید کردن انتخاب میکنند، یکی از علل محبوبیت جزیره لنکاوی همین خرید اسان ارزان در این جزیره میباشد.

اطلاعاتی عمومی لنکاوی
زبان رسمی در لنکاوی زبان مالایی است و انگلیسی هم میتوانید به راحتی در این جزیره حرف بزنید ، واحد پول این منطقه رینگیت مالزی میباشد. تفاوت ساعت با تهران ۴ ساعت و نیم میباشد که از تهران جلوتر است.

آب و هوای لنکاوی
لنکاوی مانند تمامی جزایر زیبای مالزی از آب و هوای گرم و شرجی بهره مند است، در گرم ترین روزها دمای هوای لنکاوی تا ۳۴ درجه سانتی گراد هم میرسد و روزهای سرد، میانگین دمای هوا در لنکاوی ۲۰ درجه سانتی گراد است، هوا در این جزیره بسیار شرجی است و در فصل تابستان شدت شرجی بودن بیش تر میشود و در طول روز بسیار عرق خواهید کرد.

چه زمانی به لنکاوی برویم؟
در موقع برنامه ریزی برای یک سفر، آگاهی از وضعیت آب و هوایی بسیار مهم است. ولی در لنکاوی بطور معمول هوا یک دوره مشخص دارد، در ماه های دسامبر تا فوریه خشک و در ماه های مارس تا نوامبر بارانی است و معمولاً هوا به همین منوال است و شما را غافل گیر نخواهد کرد. درجه حرارت هم نسبتاً پایدار است و محدود آن بین ۳۰ تا ۳۵ درجه سانتی گراد در زمان روز و ۲۸ تا ۲۹ درجه سانتی گراد در طول شب است.

گردآورنده: بیتوته

پاسخی ارسال کنید

*

*

19 + 5 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!