لیستی از مکان هایی که می توانید وسایل قدیمی را بازیافت یا اهدا کنید

توریست مالزی – اگر وسایلی را پیدا کرده اید که دیگر از آنها استفاده نمی کنید یا اگر برنامه شما این است که آنها را به سطل آشغال بیندازید،...
توریست مالزی – اگر وسایلی را پیدا کرده اید که دیگر از آنها استفاده نمی کنید یا اگر برنامه شما این است که آنها را به سطل آشغال بیندازید، شاید بخواهید تجدید نظر کنید!

به گزارش World of ، شما می توانید وسایل اضافی را بازیافت یا اهدا کنید و به نجات محیط زیست کمک کنید.

۱. مدیریت پسماند الکترونیکی (E-Waste Management)
زباله های الکترونیکی نامی غیررسمی برای محصولات الکترونیکی است که در پایان “عمر مفید” خود قرار دارند. که شامل تلفن های قدیمی، تلویزیون، رایانه های شخصی (رایانه شخصی)، تهویه مطبوع، ماشین لباسشویی، یخچال و فریزر و موارد دیگر است.

اگر زباله الکترونیکی دارید که می خواهید از آن خلاص شوید ، اداره محیط زیست مالزی Malaysia’s Environmental Department یک وب سایت زباله الکترونیکی دارد که می توانید با مراجعه به آن از نزدیکترین منطقه اطراف خود برای اهدای زباله الکترونیکی خود مطلع شوید.





۲. کلوت بن (Kloth Bins)
بیایید صادق باشیم ، شما در حال حاضر به همه چیز در کمد خود نیازی ندارید. چرا آنها را اهدا نکنید یا حتی آنها را بازیافت نکنید؟ تخمین زده می شود که مالزیایی ها روزانه حدود ۲۰۰۰ تن زباله نساجی بیرون می ریزند! به جای اینکه آنها را دور بریزید، چرا آنها را به Kloth Cares اهدا نمی کنید.

https://www.kloth.com.my



۳. مرکز بازیافت (IPC Recycling & Buy-back Centre)
در مرکز خرید IPC، می توانید اقلام قابل بازیافت مانند مقوا، مجلات، پلاستیک، فلز و غیره را به همراه داشته باشید و اگر ضایعات حداقل ۱ کیلوگرم وزن داشته باشند، پول دریافت نمایید. آنها همچنین لامپ های خارج از عمر محتوای جیوه (همچنین به عنوان CFL – لامپ فلورسنت فشرده) ، لوله های فلورسنت و باتری های شما را جمع می کنند که برای دفع آنها بسیار دردسر است. مرکز خرید IPC در دامن سارا واقع شده است و روزانه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر باز است.

https://www.ipc.com.my/services/recycling-buy-back-center




۴. L’Occitane Recycling Program
اگر از مشتاقان آرایش هستید، سریع نگاهی به میز آرایش خود بیندازید و تعداد لوله های خالی خود را بشمارید. L’Occitane هر ظرف خالی برای مراقبت از پوست / زیبایی را جمع آوری کرده و در همکاری با iCycle آن را در محصولات جدید بازیافت می کند. نه تنها به محیط زیست کمک خواهید کرد ، بلکه پاداش های شگفت انگیزی نیز خواهید داشت.

https://my.loccitane.com/big-little-things,42,1,95090,1362171.htm




۵. SENHENG e-Waste recycling program
علاوه بر طرح زباله الکترونیکی توسط اداره محیط زیست مالزی، SENHENG اقلام الکترونیکی شما را که دیگر کار نمی کنند را نیز می پذیرد. اگر اقلام ذکر شده در این دو دسته را بیاورید، حتی به شما یک کوپن نقدی تعلق می گیرد! اگر وسایل شما خیلی بزرگ است (ماشین لباسشویی ، یخچال ، تلویزیون و غیره)، فروشگاه ترتیب جمع آوری رایگان را می دهد.

https://www.senheng.com.my/senheng-ewaste-program




 

۶. Yellow Bins Movement
اگر در Johor مستقر هستید، می توانید بیش از ۳۰۰ سطل زرد پیدا کنید که می توانید وسایل قابل بازیافت مانند لباس، کاغذ، پلاستیک و فلزات را در آنها بفرستید!




۷. Taman Suria Recycle Centre
مرکز بازیافت Taman Suria، که اولین مرکز بازیافت Kota Kinabalu است، به شما امکان می دهد مواد بازیافتی خانگی یا مشاغل خود را کنار بگذارید! این مرکز از دوشنبه تا جمعه باز است.

https://www.tzuchi.my/en/donate




KDEB workers clearing the rubbish thrown at the front gate of Tzu-Chi recycling centre at Tmn Universiti Indah, Seri Kembangan during MCO.
It was reported earlier that KDEB continues to provide rubbish collection and cleaning services as usual in Selangor during the MCO.



۸. Dinkargo Recycle Kuching
مرکز بازیافت Dinkargo موسسه ای است که از سال ۱۹۹۱ شروع به کار کرده و به شما امکان می دهد مواد زائد کاغذ، فلز و بطری را به صورت نقدی معامله کنید. آنها همچنین بر اساس درخواست راه حل های دفع ارائه می دهند!


پاسخی ارسال کنید

*

*

چهار × چهار =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!