میزان استفاده از تخت های مراقبت های ویژه برای بیماران کووید از صد درصد فراتر رفته است

توریست مالزی – میزان استفاده از تخت های ICU از ۹۶ درصد در ۲۴ مه به ۱۰۴ درصد در ۶ ژوئن افزایش یافته است. به گزارش نیواستریت تایمز، مدیر...
توریست مالزی – میزان استفاده از تخت های ICU از ۹۶ درصد در ۲۴ مه به ۱۰۴ درصد در ۶ ژوئن افزایش یافته است.

به گزارش نیواستریت تایمز، مدیر کل بهداشت و درمان دکتر نور هشام عبدالله گفت: این میزان که از ۱۰۰ درصد فراتر رفته است نگران کننده است، زیرا همه بیمارانی که نیاز به مراقبت های ویژه دارند نمی توانند از ICU استفاده کنند. از تاریخ ۶ ژوئن، میزان استفاده از تخت ICU برای بیماران غیر کووید در طی دو هفته، از ۹۹ به ۸۹ درصد، کاهش جزئی داشته است. همین امر در مورد استفاده از تختخواب در قرنطینه و مرکز درمان کم خطر (PKRC) است که ۵۴ درصد است.

وی با تشریح آخرین وضعیت کووید – ۱۹ در مالزی، گفت: موارد مثبت روزانه در هفته بیست و دومین اپیدمیولوژی (۳۰ مه تا ۵ ژوئن) در مقایسه با بیست و یکمین هفته اپیدمیولوژی (۲۳ تا ۲۹مه) کمتر شده است و این به دلیل اجرای دستور کنترل حرکت (MCO 3.0) توسط دولت از ۱۲ ماه مه بود.

دکتر نور هشام همچنین گفت که بیمارستان های سراسر کشور با افزایش بیماران در گروه ۴ و ۵ روبرو هستند، که شامل افرادی است که به اکسیژن نیاز دارند، به ویژه در میان گروه های آسیب پذیر مانند افراد مسن و کسانی که از قبل دارای مشکلات پزشکی بودند.

وی گفت: مرکز آمار آمادگی و پاسخگویی در برابر بحران (CPRC) گزارش کرده است که میانگین دوره درمان بیماران در گروه ۴ بین ۱۴ تا ۱۶ روز است. و بین ۱۹ تا ۲۶ روز برای بیماران گروه ۵ است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

پنج × پنج =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!