کشتی تفریحی رودخانه کیلیم Kelim

توریست مالزی – پارک طبیعت کیلیم در مساحتی حدود ۱۰۰ sq. km ترکیب زیبایی از جنگل های حرای سبز محافظت شده، سواحل سپید مجزا و تالاب های آبی است....
توریست مالزی – پارک طبیعت کیلیم در مساحتی حدود ۱۰۰ sq. km ترکیب زیبایی از جنگل های حرای سبز محافظت شده، سواحل سپید مجزا و تالاب های آبی است. در طول مسیر از رودخانه های مارپیچ و آرام می گذرید، و با شگفتی های اکوسیستم آبی پارک، گیاهان و جانوران و زیستگاه طبیعی آنها آشنا می شوید.
برای دوستداران ماجرا و هیجان مناظری فراموش نشدنی و تجاربی به یاد ماندنی دارد.گشت و گذار در آنجا با قایق صورت می گیرد.پارک طبیعی کیلیم دروازه طبیعی به این جهان بدیع است و در آن جنگل های درخت شاه پسند استوایی که کاملا مورد توجه و مراقبت قرار گرفته اند.در کنار سواحل سفید رنگ منحصر به فرد و تالابهای زمردین در کنار هم قرار گرفته اند .
شما با عبور از گذرگاههایی در امتداد رود پرپیچ و خم کالم ضمن استنشاق نسیم ملایم و دل انگیز گردشگاه های دریایی،انواع جانوران و گیاهان را مشاهده خواهید کرد. این شگفتی های جغرافیای طبیعی به معبد بروبودور که در آنجا واقع است جلوه ای خاص داده اند.در آنجا همچنین به صخره فیل و باغ های معلق برخورد می کنید. فراموش نکنید که به گروه غذادهندگان به عقابها بپیوندید چراکه عقابها بر فراز درختان مشتاقانه در انتظار غذایی هستند که از سوی قایق ها به آب پرتاب می گردد.
برخی از گردانندگان تور در نقطه ویژه ای در امتداد رودخانه توقف می کنند و به عقاب هایی که تعدادشان بسیار است غذا می دهند. این عقاب ها شامل عقاب ماهی خوار شکم سفید، عقاب پشت قرمز و عقاب دریایی غول پیکر می شوند. رودخانه کیلیم نیز محل بی نظیری است برای تماشای پرندگان در فصل های مهاجرت آنها یعنی سپتامبر و مارس.
بعد از غذا دادن به عقاب ها، قایق ها در مسیر رودخانه حرکت می کنند و خیلی زود، وقتی از رودخانه کیلیم خارج شدند و از The Hole in the Wall (شکافی در دیوار) گذشتند، دریای آندامان، واقع در ساحل شمالی، ظاهر می شود. این مسیر مشهور پس از بوجود آمدن شکاف باریکی بین دیواره های محکم صخره های سنگ آهک که رودخانه را به دریای آزاد متصل می کنند، به این نام معروف شد.
این شکاف باریک یک پناهگاه امن برای پرورش پررونق ماهی و پهلوگیری قایق ها به شمار می رود.
پرورش ماهی یک رویکرد کاملا عملی اتخاذ کرده است و بازدیدکنندگان را تشویق می کند تا به بسیاری از جانوران دریایی از قبیل ماهی گروپر، خفاش ماهی، پوماهی با خال های آبی رنگ، خرچنگ، میگوی آخوندکی و سرخوماهی با دست غذا بدهند.
بازدیدکنندگان می توانند نهار یا شام خود را مستقیما از بین ۵۰ قفس عجیب انتخاب کنند، آنها را بپزند و در رستوران شناور سفارش بدهند.
پارک طبیعت کیلیم در شمال شرقی لانگ کاوی واقع شده است، حدود ۱۳ کیلومتر با شهر کوا فاصله دارد و از طریق جالان کیساپ در دسترس است.
منبع: وزارت توریسم مالزی

پاسخی ارسال کنید

*

*

بیست − 10 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!