آماده باشید تا بیشتر در خانه بمانید

توریست مالزی – با باقی ماندن ۵ روز از زمان پایان کنترل حرکت (MCO) ، دولت برای یک برنامه دیگر آماده می شود. به گزارش استار مالزی، بحث و...
توریست مالزی – با باقی ماندن ۵ روز از زمان پایان کنترل حرکت (MCO) ، دولت برای یک برنامه دیگر آماده می شود.

به گزارش استار مالزی، بحث و گفتگو در سطح دولت در مورد ادامه قرنطینه ادامه دارد. دیروز کابینه در مورد گزینه های مختلف بحث کرده است.

یک منبع دولتی گفت: بحث هایی برای افتتاح فعالیت های اقتصادی بیشتر وجود دارد تا بتواند در صورت تمدید MCO ، صنایع را به کار بگیرد.

وی گفت: ‘جلسه کابینه که دیروز برگزار شد، درباره امکان تمدید MCO بعد از ۱۴ آوریل، با گزینه افتتاح فعالیت های اقتصادی بیشتر، در یک محیط کنترل شده، مورد بحث قرار گرفت. به وزیران گفته شد که همه احتمالات مربوط به حوزه فعالیت خود را بر این اساس تهیه کنند، زیرا توافق شد که فعالیتهای اقتصادی بیش از حد طولانی راکد نباشند.

وی گفت: ‘در مرحله اول و دوم ، صنایع ضروری و لیست منتخب صنایع غیر ضروری برای اطمینان از عرضه محصولات و خدمات برای توده هایی که در خانه کار می کنند مجاز به فعالیت بودند. ‘به وزارتخانه ها گفته شد که طرزالعمل های استاندارد را در مورد عملیات در طی MCO برای صنایعی که تحت وزارتخانه های آنها هستند ، آماده کنند. ‘در مورد مدارس ، این احتمال وجود دارد که کلاس های آنلاین بیشتری اجرا شود.

دیروز برنما گزارش داد که دولت ‘ظرف ۷۲ ساعت’ وضعیت MCO را به ملت اعلام می کند ‘، که فردا است.

وزیر ارشد داتوک اسماعیل صبری گفت: اگرچه مرحله دوم MCO طی چند روز به پایان می رسد، اما دولت هنوز تصمیم نگرفته است که آن را تمدید کند یا نه. ‘چند روزدیگر پایان MCO (مرحله دوم) فرا می رسد و ما نمی دانیم پس از آن چه خواهد شد ، اما باید تلاش کنیم تا گسترش
زنجیره Covid-19 به طور کامل از بین برود .

اولین مرحله از MCO ، که از ۱۸ مارس آغاز شد، توسط نخست وزیر تان سری سری محی الدین یاسین اعلام شد و بعد آن تا ۱۴ آوریل تمدید شد.

وزیر ارشد دانوک اسماعیل صبری، گفت که وزارت بهداشت توصیه می کند که آیا تمدید MCO مورد نیاز است یا خیر. وزارت بهداشت به کابینه اطلاع داده است که آنها باید قبل از ارائه هرگونه توصیه (تمدید MCO) به دولت ، وضعیت را از نزدیک تا ۱۰ آوریل کنترل کنند.

دیروز داتوک صبری گفت: ‘من به عنوان بخشی از کمیته شورای امنیت ملی ، تاکنون هیچگونه اعلانی درباره جلسه با نخست وزیر و شورای امنیت ملی دریافت نکرده ام.’ دولت بسته های محرک اقتصادی را برای همه آزاد کرده بود که آخرین مورد آن برای شرکت های کوچک و متوسط ​​بود. معافیت و کاهش کرایه اجباری برای کسب و کار امکان پذیر است تا در ژوئن سال ۲۰۲۰ به حالت عادی برگردد.

دکتر نور هشام عبدالله ، مدیر کل بهداشت ، گفت که وزارت بهداشت قبل از ارائه توصیه هایی به دولت برای تمدید MCO تا ۱۴ آوریل به یک روز یا دو روز وقت نیاز دارد.

براساس داده های منتشر شده توسط NSC ، در حال حاضر ۲۰ منطقه قرمز در شبه جزیره مالزی وجود دارد که Selangor با بیشترین تعداد با ۱،۰۲۰ بیمار Covid-19 در صدر قرار دارد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

یک × دو =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!