آیا استفاده از عینک جلوی ابتلا به کووید ۱۹ را می‌گیرد؟

توریست مالزی – اخیرا دانشمندان تحقیقات جالبی را در مورد تاثیر استفاده از عینک و آلودگی به ویروس کرونا منتشر کرده‌اند که از تاثیرات این کار در جلوگیری از...
توریست مالزی – اخیرا دانشمندان تحقیقات جالبی را در مورد تاثیر استفاده از عینک و آلودگی به ویروس کرونا منتشر کرده‌اند که از تاثیرات این کار در جلوگیری از ابتلا افراد خبر می‌دهد.

به گزارش گجت نیوز، استفاده از عینک ضرورت زندگی بسیاری از ما بوده و در همین رابطه اخیرا خبر رسیده که چنین کاری می‌تواند کمک بزرگی به جلوگیری از گسترش هرچه بیشتر بیماری کووید ۱۹ کند.

به صورت کلی گفته شده که ذرات ویروس کرونا می‌توانند از طریق دهان، بینی و چشم وارد بدن شوند. در حالی که پوشیدن ماسک می‌تواند مجراهای اصلی ورودی به سیستم تنفسی ما را در برابر ذرات ویروسی حفظ کند، چشمان به هنگام پوشیدن ماسک بدون حفاظ هستند. همان‌طور که می‌دانیم بیماری کووید ۱۹ دستگاه تنفسی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما در صورت وارد شدن ویروس به چشم، فرد می‌تواند به بیماری آلوده شود.

با این تفاسیر توصیه می‌شود که حتما قبل از تماس چشم‌ها و مجراهای تنفسی باید دست‌ها را به خوبی با آب و صابون بشوییم، اما روش لمس کردن تنها راه انتقال بیماری به بدن افراد سالم نبوده و بیش از همه، ذرات ویروسی معلق موجود در هوا می‌توانند به راحتی راه خود را به بدن افراد باز کرده و از طریق چشم‌ها و این دو مجرا ما را مبتلا کنند. تحقیق جالب‌توجهی هم که اخیرا در مورد استفاده از عینک و بیماری کووید ۱۹ منتشر شده، افراد در معرض خطر ابتلا در چین را مورد بررسی قرار داده و این‌طور که به نظر می‌رسد، ارتباط قابل توجهی بین پوشیدن عینک به صورت روزانه و کاهش خطر ابتلا وجود دارد.

استفاده از عینک و بیماری کووید ۱۹
تحقیق اخیر بیماران بستری در بیمارستان سوئیژو زنگدو (Suizhou Zengdu) را مدنظر گرفته و مقاله این تحقیق هم در ژورنال “JAMA Opthalmology” منتشر شده است؛ دانشمندان مورد نظر پوشیدن عینک به مدت حداقلی ۸ ساعت در روز را فاکتور اصلی بررسی‌های خود در نظر گرفتند.

در این پژوهش وضعیت ۲۷۶ بیمار که نیمی از آن‌ها مرد بودند بررسی شد و جمع‌آوری اطلاعات نشان داد که تنها ۱۶ نفر از این جامعه آماری به صورت مداوم، هر روز بیشتر از ۸ ساعت عینک به چشم داشتند. چنین عددی در مقایسه با جمعیت کلی منطقه بیمارستان و مولفه‌های دیگر بسیار کم است.

در واقع آمار مربوط به منطقه سوئیزو زنگدو نشان داده که استفاده از عینک عادت روزانه ۳۲ درصد از ساکنان بوده، در حالی که تنها ۶ درصد از کل افراد تحت نظر در تحقیق اخیر عینک می‌پوشیدند. همان‌طور که اشاره شد، چنین اختلافی می‌تواند نشان دهنده تاثیر عینک در کاهش شانس ابتلا به کووید ۱۹ باشد.

آیا استفاده از عینک جلوی ابتلا به کووید ۱۹ را می‌گیرد؟
این اولین باری بوده که دانشمندان در مورد ارتباط پوشیدن عینک و آلودگی به ویروس کرونا تحقیق می‌کنند و با اینکه هنوز برای نتیجه‌گیری قطعی در این رابطه زود است، رابطه کشف شده می‌توان نشان دهنده تاثیر مهم این وسایل در محافظت از چشمان ما در مقابل ذرات ویروسی باشد.

در واقع، در ساده‌ترین حالت ممکن استفاده از عینک می‌تواند همانند یک سپر محافظتی بین چشمان و ذرات ویروسی قرار گرفته و از ورود این ذرات به داخل چشم و آلوده کردن شخص جلوگیری کند. به این ترتیب می‌توان در مورد تاثیر مثبت انواع عینک‌های محافظتی هم امیدوار بود و در صورت دسترسی به چنین وسایلی، پوشیدن آن‌ها به صورت روزانه و مخصوصا در مکان‌های عمومی شانس ابتلا ما به این بیماری مرگبار دستگاه تنفسی را کم می‌کند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

18 + پانزده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!