اتهام جدید به تلگرام : استفاده غیرمجاز از دوربین و میکروفون

توریست مالزی – مهندس نرم افزار گوگل در جدیدترین یافته خود، انگشت اتهام را به سمت تلگرام گرفت و پیامرسان محبوب ایرانی‌ها را به استفاده غیر مجاز از دوربین...
توریست مالزی – مهندس نرم افزار گوگل در جدیدترین یافته خود، انگشت اتهام را به سمت تلگرام گرفت و پیامرسان محبوب ایرانی‌ها را به استفاده غیر مجاز از دوربین و میکروفون متهم کرد. اما واقعیت چیست؟

به گزارش گجت نیوز، همین چند روز قبل بود که خبر استفاده بدون اجازه واتساپ از میکروفون گوشی توسط یک مهندس ایرانی وایرال شد و حالا به نظر می‌رسد که این ویروس به تلگرام هم سرایت کرده باشد. البته واتساپ رسما اعلام کرد که این مشکل امنیتی به دلیل حضور یک باگ در گوشی‌های سری گوگل پیکسل رخ داده؛ اما داستان تلگرام چیست؟ آیا اینجا هم با یک باگ ساده رو به رو هستیم یا تلگرام از مردم جاسوسی می‌کند؟

داستان از یک توییت ساده توسط متخصص امنیت شبکه یعنی کاربر Matt Johansen در فضای توییتر شروع شد و سپس اکانت رسمی تلگرام به میدان آمد تا پاسخ دهد. ماجرا از این قرار است که مهندس گوگل یعنی آقای Dan Revah ادعا می‌کند که باگ جدید تلگرام ، دوربین و میکروفون کاربر را بدون اجازه او فعال می‌کند. همچنین مت جانسون اعتقاد دارد که هکرها می‌‌توانند تصویر یا صدای کاربران تلگرام را به صورت مخفیانه ضبط و آن‌ها را در فولدر های مخفی در Mac OS ذخیره کنند. گفته می‌شود که احتمالا این مشکل به دلیل عدم استفاده تلگرام از Apple Hardened Runtime است. اما باگ جدید تلگرام که مستقیما دوربین و میکروفون کاربر را هدف می‌گیرد روی کدام دستگاه‌ها دیده شده؟

نقص امنیتی جدید تلگرام روی کدام از دستگاه‌ها وجود دارد؟
باگ امنیتی جدید تلگرام فعلا به کاربرانی محدود می‌شود که از سیستم عامل MacOS استفاده می‌کنند و کاربران اندروید، iOS یا ویندوز، کاملا در امان هستند. البته به شما پیشنهاد می‌کنیم تا اگر از نسخه‌های غیر رسمی تلگرام استفاده می‌کنید یا این پیامرسان را از جایی به غیر از اپ استور یا گوگل پلی استور دانلود کردید، فورا دست به کار شوید و اقدامات لازم را انجام دهید؛ در مرحله اول، نسخه غیر رسمی را پاک و آن را فقط از اپ استور یا گوگل پلی استور دانلود کنید.

جواب تلگرام در پاسخ به خبر استفاده غیر مجاز از دوربین
تلگرام در برابر اتهام دسترسی غیر مجاز به دوربین و میکروفون کاربران نوشت: این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که شما برنامه‌های غیرمجاز و مخرب مک را دانلود و نصب کرده‌ باشید. همچنین ما به شما توصیه می‌کنیم که تلگرام را از فروشگاه رسمی اپ استور، دانلود و نصب کنید و به هیچ عنوان سمت مارکت‌های ثالث نروید.

در پایان باید اشاره کنیم که این موضوع، به هیچ وجه روی قابلیت‌های متنوع و گوناگون تلگرام اثر نمی‌گذارد و این پیام رسان با اختلاف، یکی از بهترین‌ها در بازار خود است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

سه × 3 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!