احساس سیری در معده به‌وجود نمی‌آید!

توریست مالزی – هنگام غذا خوردن، مغز به شما فرمان می‌دهد: اکنون کافی است! اما چگونه این احساس سیری به وحوجد می‌آید؟ محققان در این زمینه به نتایج غافلگیر...
توریست مالزی – هنگام غذا خوردن، مغز به شما فرمان می‌دهد: اکنون کافی است! اما چگونه این احساس سیری به وحوجد می‌آید؟ محققان در این زمینه به نتایج غافلگیر کننده‌ای رسیده‌اند.

به گزارش دویچه وله به نقل از شبکه خبری ان تی وی، با اینکه غذا نقش مهمی در بقا دارد، ولی ما هنوز نمی‌دانیم هنگام غذا خوردن، بدنمان چطور احساس گرسنگی را متوقف می‌کند. در این میان، محققان دانشگاه کالیفرنیا اعلام کرده‌اند این روده‌ها هستند که احساس سیری را به مغز مخابره می‌کنند نه یک معده پر.

رشته عصب‌های بسیار زیادی که در روده‌ها هستند، نقش مهمی در احساس سیری دارند و سیگنال‌های دریافتی خود از این احساس را به مغز منتقل می‌کنند. این اتفاق زمانی می‌افتد که روده‌ها در اثر دریافت غذا منبسط شده‌اند.

این تحقیق نشان می‌دهد که چرا کوچک کردن معده در افراد چاق خیلی موثر است. بعد از انجام عمل کوچک کردن معده، مواد غذایی خیلی سریع‌تر، از معده وارد روده می‌شوند. این روند باعث انبساط و کشیدگی سریع روده می‌شود و فورا احساس سیری به فرد دست می‌دهد.

همچنین بر اساس نتایج این تحقیق می‌توان به مبتلایان به اضافه وزن و چاقی مصرف غذاهایی را پیشنهاد کرد که فورا از معده به روده‌ها منتقل می‌شود و جلو پرخوری بیش از حد را می‌گیرد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

12 − 6 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!