از وعده ویزای کار استرالیا تا دیپورت شدن مرد مالزیایی

توریست مالزی – مرد مالزیایی که از استرالیا دیپورت شد، اعلام کرد که یک واسطه با وعده ویزای کار استرالیا او را فریب داده است. به گزارش استار، این...
توریست مالزی – مرد مالزیایی که از استرالیا دیپورت شد، اعلام کرد که یک واسطه با وعده ویزای کار استرالیا او را فریب داده است.
به گزارش استار، این مرد ۲۵ ساله که “کای” نام دارد، با اعتماد به وعده های یک شرکت واسطه، از شغل خود به عنوان ارزیاب کیفی استعفا داد و با پرداخت ۷۷۰۰ رینگت، قراردادی برای کسب ویزای کار استرالیا منعقد کرد.
وی گفت: من با مردی به نام فلیکس اونگ ملاقات کردم که خود را ایجنت کمپانی Skynet در کوالالامپور معرفی می کرد. فعالیت این کمپانی در زمینه جذب نیروی کار برای کشورهایی مانند نیوزیلند، استرالیا، آمریکا و انگلستان بود. من در ابتدا برای نیوزیلند اقدام کردم اما پس از پرداخت ۴۷۰۰ رینگت برای پیش پرداخت، به من اعلام کردند که تقاضایم رد شده است. وقتی پیش پرداختم را درخواست کردم، ایجنت به من گفت که مبلغ یادشده قابل بازگشت نیست. در مقابل من می توانم برای کشورهای دیگر مانند استرالیا، آمریکا و انگلستان اقدام کنم.
کای گفت: من که دیدم پولم از دست رفته، قبول کردم که برای استرالیا اقدام کنند. دو هفته بعد، ایجنت به من زنگ زد و گفت که با تقاضای من موافقت شده و بلیت هواپیما به مقصد ملبورن نیز برایم خریداری شده است. من ۳۰۰۰ رینگت باقی مانده را نیز به ایجنت پرداخت کردم. پس از دریافت بلیت متوجه شدم که یک بلیت رفت و برگشت با یک تور ۴ روزه برایم خریداری شده است. وقتی در این باره از ایجنت جویا شدم، گفت که این فقط برای رد شدن از ایمیگریشن استرالیاست و باقی جزییات پس از ورود به استرالیا با من در میان گذاشته خواهد شد.
پس از ورود به استرالیا، کای توسط ایمیگریشن به مدت ۱۰ ساعت بازداشت شد و سپس به مالزی دیپورت شد. وی پس از بازگشت به مالزی با ایجنت یادشده تماس گرفت اما پاسخی دریافت نکرد. به دفتر شرکت نیز مراجعه کرد اما تعطیل شده بود.
داتوک سری مایکل چونگ، رییس دپارتمان شکایات و خدمات همگانی MCA(انجمن چینی های مالزی) در این باره گفت: کای یکی از هفت قربانی کلاهبرداری است. در این کلاهبرداری ها، شهروندان مالزی حدود یک میلیون رینگت از دست داده اند. قراردادی که این ایجنت ها امضا می کنند به آنها یک سال فرصت می دهد تا شغل مورد نظر را برای متقاضی پیدا کنند. متقاضیان در طی این یک سال نمی توانند از ایجنت شکایت کنند و زمانی هم که شکایت می کنند کار از کار گذشته است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

4 × دو =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!