اعطای برترین جایزه بین المللی سال به استاد ایرانی دانشگاه ‘یو پی ام’

توریست مالزی – مدال طلا و برترین جایزه بین المللی سال به سامانه هوشمند میراکننده زلزله ‘دکتر فرزاد حجازی’، مخترع، پژوهشگر و استاد برجسته ایرانی در دانشگاه ‘یو پی...
توریست مالزی – مدال طلا و برترین جایزه بین المللی سال به سامانه هوشمند میراکننده زلزله ‘دکتر فرزاد حجازی’، مخترع، پژوهشگر و استاد برجسته ایرانی در دانشگاه ‘یو پی ام’ مالزی اختصاص یافت.

به گزارش صدا و سیما؛ دکتر حجازی با اعلام دریافت مدال طلا و برترین جایزه بین المللی سال ۲۰۲۱ میلادی از استقبال کشور‌های مختلف برای خرید این سامانه هوشمند ویژه حفاظت از پل‌های شهری در برابر نیروی مخرب زلزله خبر داد. وی به امضاء قرارداد ۸۰ میلیون دلاری شبکه راه آهن هند برای خرید سامانه میراگر هوشمند زلزله اشاره کرد و افزود: تعدادی از دستگاه‌ها تحویل و بقیه در حال ساخت است.

دکتر حجازی با اشاره به ثبت سفارش کشور‌های دیگر نظیر سنگاپور، ویتنام و مالزی خاطرنشان کرد: دولت مالزی نیز چندی پیش این سامانه هوشمند را برای استفاده در بزرگترین پروژه عمرانی این کشور، پل مواصلاتی مالزی – سنگاپور خریداری کرد.

فناوری نوین دکتر حجازی که پس از ثبت رسمی از انحصار ژاپن و آمریکا خارج و بلافاصله با استقبال و همکاری صاحبان صنایع در سنگاپور و مالزی تجاری سازی شد، اکنون با ثبت سفارش بسیاری از کشور‌های دنیا به مرحله تولید انبوه رسیده است. سامانه‌ای پیشرفته و مقرون به صرفه که علاوه بر استفاده در پل‌ها و خطوط ریلی برای مقاوم سازی سازه‌های ساختمانی در برابر نیروی شدید زلزله نیز بسیار کارآمد است.

دستگاه‌های میراکننده زلزله ویژه سازه‌های ساختمانی نیز بنا به اعلام دکتر حجازی با تکمیل مراحل تحقیقاتی به عنوان استاد میهمان در دانشگاه شفیلد انگلیس به زودی تجاری سازی می‌شود. سامانه هوشمند میراکننده زلزله ویژه پل‌های شهری و خطوط ریلی، هزینه‌های سنگین نگهداری پل‌ها را با افزایش طول عمر مفید سازه تا هفتاد درصد کاهش می‌دهد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

3 × یک =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!