انور ابراهیم رهبر مخالفان دولت مالزی شد

توریست مالزی – شورای ریاستی ائتلاف سیاسی موسوم به “پاکاتان هاراپان” (ائتلاف امید) در مالزی با معرفی انور ابراهیم (نماینده مجلس نمایندگان) به عنوان رهبر مخالفان دولت در پارلمان...
توریست مالزی – شورای ریاستی ائتلاف سیاسی موسوم به “پاکاتان هاراپان” (ائتلاف امید) در مالزی با معرفی انور ابراهیم (نماینده مجلس نمایندگان) به عنوان رهبر مخالفان دولت در پارلمان این کشور موافقت کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری برناما ، سیف الدین اسماعیل رئیس دبیرخانه ائتلاف امید در بیانیه ای اعلام کرد که جلسه معرفی رهبر مخالفان ضمن اولویت دادن به حزب دارای بیشترین کرسی در بلوک مخالفان دولت ، نظرات همه نمایندگان مخالف در مجلس را هم در نظر گرفت.

به گفته او ، حزب مخالف چپ میانه “اقدام دموکراتیک” (DAP) که بیشترین تعداد کرسی در مجلس مالزی را دارد ، به شورای ریاستی ائتلاف امید اطلاع داد که خواهان پست رهبری مخالفان نیست و از این رو انور ابراهیم رئیس حزب “عدالت مردم” (PKR) و رئیس ائتلاف امید به عنوان رهبر مخالفان انتخاب شد و نامه ای در این ارتباط برای رئیس مجلس ارسال شده است.

وعده انور ابراهیم و ماهاتیر محمد برای بازگشت ائتلاف امید به قدرت
در پی انتخاب انور ابراهیم به عنوان رهبر مخالفان در مجلس مالزی ، او و ماهاتیر محمد در دومین سالگرد پیروزی تاریخی در انتخابات مالزی، در بیانیه مشترکی اعلام کردند که اختلافات را کنار گذاشته اند و قصد دارند بار دیگر ائتلاف امید را به قدرت بازگردانند. ائتلاف امید دقیقا دو سال پیش در چنین روزی در انتخابات عمومی مالزی پیروزی نامنتظره ای به دست آورد.

انور ابراهیم رهبر حزب “عدالت مردم” یکی از سه حزب ائتلاف “پاکاتان هاراپان” مالزی اواخر اسفند ماه ۹۸ در یک کنفرانس خبری از پاسخ به سخنان تمسخرآمیز ماهاتیر محمد نخست وزیر مستعفی این کشور خودداری کرد، چرا که او انور ابراهیم را به دلیل بی صبری و شیفتگی زیاد برای نیل به قدرت، سرزنش کرده بود.

ماهاتیر در سالهای ۱۹۸۱ تا ۲۰۰۳ میلادی نخست وزیر مالزی بود و رکورد طولانی ترین دوره نخست وزیری این کشور را در اختیار دارد. او اما اواخر سال گذشته از سمت نخست وزیری استعفا کرد تا دوره صدارتش در دوره جدید، به ۲ سال هم نرسد. پادشاه مالزی پس از استعفای ماهاتیر ، محی‌الدین‌ یاسین سیاستمدار کهنه کار و ۷۲ ساله را به سمت نخست وزیری منصوب کرد.

طبق این گزارش، ماهاتیر محمد نخست وزیر سابق درصدد اخذ رای عدم اعتماد از مجلس علیه محی الدین یاسین در جلسه روز ۱۸ می پارلمان است زیرا یاسین از حمایت اکثریت پارلمان برای باقی ماندن در مقام نخست وزیری برخوردار نیست.

پاسخی ارسال کنید

*

*

4 × یک =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!