احتمال دیپورت نوازنده ایرانی، با وجود داشتن همسر مالزیایی

توریست مالزی – یک نوازنده ایرانی با وجود داشتن همسر مالزیایی، هنوز در زندان ایمیگریشن است و احتمال دیپورت او وجود دارد. به گزارش FMT، یک موسیقیدان ایرانی با...
توریست مالزی – یک نوازنده ایرانی با وجود داشتن همسر مالزیایی، هنوز در زندان ایمیگریشن است و احتمال دیپورت او وجود دارد.

به گزارش FMT، یک موسیقیدان ایرانی با ارسال نامه ای از habeas corpus خواست تا از زندان اداره مهاجرت آزاد شود زیرا در ۱۴ روز قبل از حکم بازداشت به دادگاه معرفی نشده است.

محمدحسین صمدی، که با یک مالزیایی ازدواج کرده است، می خواهد اداره مهاجرت او را به دادگاه معرفی کند تا بتواند آزاد شود. او همچنین می خواهد تا با تجدیدنظر قضایی، دادگاه عالی با صدور حکمی اخراج وی را لغو کند. محمدحسین از مدیر کل زندان ها و اداره مهاجرت و وزارت کشور به عنوان پاسخ دهندگان درخواست وی  نام برده است.

همسر وی، جینی لیم سو لین، ۳۶ ساله، در حمایت از این درخواست اعلام کرد: او مدارکی ارائه کرده است که آنها به طور قانونی در ۵ مه ۲۰۱۲ ازدواج کرده اند و دارای دو فرزند هفت و پنج ساله هستند.

مشکل محمدحسین زمانی آغاز شد که وی در ۲۶ مارچ در دادگاهی در کوالالامپور به دلیل تخلف رانندگی متهم شد. او در رانندگی بی احتیاط در حالی که تحت تأثیر الکل قرار داشت، گناهکار شناخته شد و به مدت دو روز در زندان بود و ۱۰،۰۰۰ رینگت جریمه شد. وی جریمه را پرداخت اما با اتمام مدت زندان، او را به زندان مهاجرت در کوالا کوبو بارو ، سپس به سانگای باکاپ، پنانگ و بوکیت جلیل کوالالامپور منتقل شد.

لیم گفت که محمدحسین دارای پاسپورت ایرانی معتبر تا ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۵ و ویزای چندگانه تا ۱۷ نوامبر امسال است. یک افسر مهاجرت، به نام نادیا، در ۶ می به او اطلاع داده است که شوهرش اخراج خواهد شد. این بازداشت مغایر با قانون اساسی است زیرا برای محمدحسین مشخص نیست که چرا وی تحت بازداشت اداره مهاجرت قرار گرفته است.

او گفت که مقامات مهاجرت باید محمدحسین را در ۱۴ روز پس از بیرون آوردن وی از زندان در ۲۶ آپریل به دادگاه معرفی می کردند. اقدام آنها نقض ماده ۵ (۴) قانون اساسی فدرال و قانون مهاجرت است. محمدحسین توسط تیمی از وکلای متشکل از الکس آنتون نتو، یاپ بون جو و کوین دی رزاریو نمایندگی می شود.

محد سهیری زکریا ، معاون دادستان عمومی و قضات، که نزد قاضی دادگاه عالی محد یزید مصطفی حاضر شده بود ، گفت: این درخواست باید رد شود زیرا هیچ گونه وجاهت قانونی ندارد. همچنین مدیرکل مهاجرت به محمدحسین اعلام کرده که ویزای همسرش لغو شده و وی باید اخراج شود. سهیری، که توسط DPP Syameerah Mustapha کمک می شود، گفت که مدیرکل بخش ۳۴ قانون مهاجرت را رعایت کرده است.

 

پاسخی ارسال کنید

*

*

5 × سه =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!