برای جوان نگه‌داشتن مغز، بشقاب غذایتان را رنگارنگ کنید

توریست مالزی – چیزی به سادگی خوردن یک لیوان آب پرتقال در صبح یا یک سیب در وعده ناهار می‌تواند یکی از کلیدهای محافظت از سلامت مغز شما باشد....
توریست مالزی – چیزی به سادگی خوردن یک لیوان آب پرتقال در صبح یا یک سیب در وعده ناهار می‌تواند یکی از کلیدهای محافظت از سلامت مغز شما باشد.

به گزارش دویچه وله به نقل از Everyday Health؛ بر اساس مطالعه محققان دانشگاه هاروارد که بر روی ۸۰ هزار فرد میانسال انجام شد و به مدت ۲۰ سال طول کشید، افرادی که فقط حدود ۶۰۰ میلی‌گرم در روز غذاهای سرشار از ترکیبات طبیعی به نام فلاونوئیدها مصرف می‌کنند، در مقایسه با افرادی که فقط ۱۵۰ میلی گرم از آنها استفاده می‌کنند، ۲۰ درصد کمتر دچار افت شناختی می‌شوند.

فلاونوئیدها، آنتی‌اکسیدان‌های بسیار قوی هستند. آنها در میوه‌ها و سبزیجات رنگ روشن مانند توت‌فرنگی، زغال اخته، پرتقال و فلفل قرمز، موز، سیب، گلابی، کرفس و … یافت می‌شوند. جالب است بدانید که بلوبری در هر ۱۰۰ گرم، حدود ۱۶۴ میلی‌گرم آنتوسیانین که یک نوع فلاونوئید است، دارد. فلفل‌ها هم در هر ۱۰۰ گرم، حدود ۵ میلی‌گرم فلاون دارند که نوع دیگری از آنتی‌اکسیدان است.

یافته‌ها نشان می‌دهد که فلاون‌ها، قوی‌ترین اثر محافظتی را در برابر افت شاختی دارند و با کاهش ۳۸ درصدی خطر زوال شناختی مرتبط هستند. آنتوسیانین‌ها نیز با کاهش ۲۴ درصدی خطر ابتلا به این بیماری همراه هستند.

دکتر تیان شین یه، محقق دانشگاه هاروارد و نویسنده این مطالعه توصیه می‌کند که به هر وعده غذایی میوه یا سبزیجات رنگارنگ اضافه کنید. هنگام صبحانه، مقداری زغال‌اخته بخورید. در وعده ناهار، اگر سالاد ندارید، می‌توانید سوپ درست کنید یا سبزیجات میل کنید. به عنوان میان‌وعده، یک سیب بخورید، از میوه‌های رنگارنگ مورد علاقه خود اسموتی درست کنید یا مقداری هندوانه یا یک مشت گیلاس میل کنید. نکته مهم این است که برای دریافت بیشترین میزان فلاونوئید، فهرستی از خوراکی‌های رنگارنگ را در در هر وعده اصلی و میان‌وعده مصرف کنید.

پاسخی ارسال کنید

*

*

18 + چهارده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!