بزرگ‌ترین سامانه تشخیص چهره در هند

توریست مالزی – با نزدیک شدن به پایان تحویل سامانه ملی تشخیص چهره ملی (AFRS) در هند، این کشور صاحب بزرگ‌ترین سامانه تشخیص چهره در جهان برای ردیابی تبه‌کاران...
توریست مالزی – با نزدیک شدن به پایان تحویل سامانه ملی تشخیص چهره ملی (AFRS) در هند، این کشور صاحب بزرگ‌ترین سامانه تشخیص چهره در جهان برای ردیابی تبه‌کاران خواهد شد.

به گزارش بی بی سی، دفتر ثبت ملی جرائم هند در سند ۱۷۲ صفحه‌ای خود می‌گوید: «این تلاشی در راستای نوسازی نیروی پلیس، گردآوری اطلاعات، شناسایی، تایید و پخش مشخصات مجرمان در بین سازمان‌ها و واحدهای مختلف پلیس سراسر کشور است». وزارت امور داخلی، دفتر ثبت ملی جرائم و نیروهای پلیس ایالتی از این سامانه منتفع خواهند شد.

از جمله توانایی‌های این سامانه می‌توان به این موارد اشاره کرد: شناسایی مجرمان، یافتن گمشدگان، شناسایی هویت اجساد، مخزن عکس سراسری از مجرمان کشور، تشخیص الگوهای جرم و جنایت و ارتباط با ادارات پلیس ایالتی برای پیشگیری از وقوع جرم در سراسر ایالات. در آوریل سال گذشته، پلیس دهلی در طول آزمایشی چهار روزه از یک سامانه تشخیص چهره، تقریباً ۳۰۰۰ کودک گمشده را شناسایی کرد.

با این وجود، نگرانی‌هایی مبنی بر سوء استفاده از این فناوری وجود دارد. برخی از فعالان و کارشناسان معتقدند که استفاده از فناوری تشخیص چهره توسط دولت‌ها برای نظارت گسترده بر شهروندان، می‌تواند به آزادی‌های فردی و حریم شخصی آسیب بزند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

شانزده + هشت =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!