به خاطر سلامت قلب‌تان، هر روز گردو بخورید

توریست مالزی – خوردن روزانه حدود یک دوم فنجان گردو و ادامه آن به مدت دو سال، سطح کلسترول لیپوپروتئین با چگالی پایین (LDL) را که به عنوان «کلسترول...
توریست مالزی – خوردن روزانه حدود یک دوم فنجان گردو و ادامه آن به مدت دو سال، سطح کلسترول لیپوپروتئین با چگالی پایین (LDL) را که به عنوان «کلسترول بد» شناخته می‌شود، کاهش می‌دهد.

به گزارش دویجه وله به نقل از نشریه بریتانیایی اکسپرس، بر اساس تحقیقات جدیدی که نتایج آن به‌تازگی در مجله Circulation انجمن قلب آمریکا منتشر شده، گردو منبع غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ (آلفا لینولنیک اسید) است که اثبات شده تأثیر مفیدی بر سلامت قلب و عروق دارد.

مطالعات قبلی نشان داده بود که آجیل به‌طور کلی و گردو به‌طور خاص، با کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته مغزی مرتبط است. یکی از دلایل آن این است که سطح LDL را کاهش می‌دهد و اکنون مطالعه جدید دلیل دیگری را نیز به‌اثبات رسانده است: مصرف گردو همچنین باعث کاهش تعداد کل ذرات LDL می‌شود.

امیلیو روس، مدیر کلینیک غدد و تغذیه بیمارستان بارسلونا، معتقد است: «ذرات LDL کوچک و متراکم با آترواسکلروز، پلاک یا رسوبات چربی که در عروق ایجاد می‌شود، مرتبط هستند.»

مطالعه محققان اسپانیایی از ماه مه ۲۰۱۲ تا مه ۲۰۱۶ انجام شد و ۷۰۸ فرد بین ۶۳ تا ۷۹ سال که بزرگسالان سالم بودند، در آن شرکت کردند. نتایج نشان داد کسانی که طی دو سال مطالعه هر روز گردو مصرف کرده بودند، سطح کلسترول LDL پایین‌تری داشتند و کلسترول تام در آنها به‌طور متوسط ​​۸.۵ میلی‌گرم در دسی‌لیتر کاهش یافته بود. مصرف روزانه گردو تعداد کل ذرات LDL را ۴.۳ درصد و ذرات کوچک LDL را در این افراد ۶.۱ درصد کاهش داد.

در این مطالعه کلسترول لیپوپروتئین با تراکم متوسط ​​(IDL) نیز در کسانی که به طور مرتب گردو خورده بودند، کاهش یافت. مشخص است که کلسترول IDL پیش‌ساز LDL است. در دهه گذشته، کلسترول IDL به‌عنوان یک عامل خطر مرتبط با بیماری‌های قلب و عروق مستقل از کلسترول LDL شناخته شده بود.

روس گفت: «خوردن روزانه یک مشت گردو یک راه ساده برای ارتقاء سلامت قلب و عروق است. بسیاری از مردم وقتی از آجیل در رژیم غذایی خود استفاده می‌کنند، نگران افزایش وزن ناخواسته هستند. اما مطالعه ما نشان داد که چربی‌های سالم موجود در گردو باعث افزایش وزن شرکت‌کنندگان نمی‌شود.»

پاسخی ارسال کنید

*

*

12 + یک =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!