تأثیر بادام زمینی بر سلامتی قلب و مغز

توریست مالزی – مصرف بادام زمینی با کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی ایسکمیک و خونریزی‌دهنده و بیماری‌های قلبی‌عروقی در ارتباط است. به گزارش دویچه وله به نقل از...
توریست مالزی – مصرف بادام زمینی با کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی ایسکمیک و خونریزی‌دهنده و بیماری‌های قلبی‌عروقی در ارتباط است.

به گزارش دویچه وله به نقل از Scitech Daily، دانشمندان ژاپنی بر اساس نتایج تازه‌ترین تحقیق‌شان تاکید می‌کنند که گنجاندن حتی مقدار کمی بادام زمینی (۴ تا ۵ عدد بادام زمینی در روز) در رژیم غذایی، برای حفظ سلامت قلب و مغز مفید است.

بادام زمینی سرشار از مواد مغذی مفید برای قلب مانند اسیدهای چرب تک‌غیر‌اشباع، اسیدهای چرب چند‌غیراشباع، مواد معدنی، ویتامین‌ها و فیبر است که منجر به کاهش کلسترول و التهاب مزمن در بدن می‌شوند. این را دکتر ساتویو ایکهارا، متخصص بهداشت عمومی دانشگاه اوساکا در ژاپن توصیه کرده است. تیم تحقیقاتی او با مطالعه بر روی ۷۴ هزار زن و مرد ۴۵ تا ۷۴ ساله دریافتند خوردن حدود ۴ تا ۵ عدد بادام زمینی بدون پوست در روز با کاهش ۲۰ درصدی خطر ابتلا به سکته مغزی ایسکمیک و کاهش ۱۳ درصدی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی همراه است.

ایکهارا در این باره می‌گوید: «عادت خوردن بادام زمینی و آجیل درختی هنوز در کشورهای آسیایی رایج نیست. با این حال، افزودن حتی مقدار کمی از این نوع آجیل‌ها به رژیم غذایی فرد می‌تواند یک روش ساده و در عین حال موثر برای کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی باشد.»

این در حالی است که انجمن قلب آمریکا خوردن حدود پنج وعده (هر وعده به میزان ۲ قاشق غذاخوری) آجیل بدون نمک در هفته را توصیه می‌کند. بنا به اعلام این انجمن، سایر گزینه‌های سالم آجیل شامل بادام هندی بدون نمک، گردو، آجیل ماکادامیا و فندق است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

13 − 3 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!