تاثیر شگفت انگیز ورزش رزمی تای چی در کاهش چربی‌های شکم

توریست مالزی – تازه‌ترین تحقیقات در مورد ورزش تای چی (tai chi) نشان داده که برخلاف تصورات پیشین، این هنر رزمی شگفت‌انگیز به کاهش وزن افراد کمک زیادی می‌کند....
توریست مالزی – تازه‌ترین تحقیقات در مورد ورزش تای چی (tai chi) نشان داده که برخلاف تصورات پیشین، این هنر رزمی شگفت‌انگیز به کاهش وزن افراد کمک زیادی می‌کند.

به گزارش گجت نیوز، دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (UCLA) به تازگی تحقیقات جالب‌توجهی را در مورد ورزش تای چی (tai chi) انجام داده‌اند. این‌طور که به نظر می‌رسد، این ورزش رزمی می‌تواند تاثیر مهمی در کاهش چربی‌های شکم و اطراف قسمت میانی بدن داشته باشد. «هنر رزمی درونی چینی» که عموما با نام تای چی چوان شناخته می‌شود، می‌تواند به اندازه ورزش‌های هوازی و یا حتی کار با وزنه و دمبل زدن برای ساخت عضله، موثر باشد.

در پژوهش اخیر چندین داوطلب میان‌سال و مسن که دچار اضافه وزن بودند و در ناحیه شکم چربی زیادی داشتند مورد بررسی قرار گرفتند و از آنجایی که چنین وضعیتی می‌تواند منجر به بروز بیماری‌های فراوانی شود، تاثیرات ورزش تای چی روی سلامت این افراد در نظر گرفته شد. در مورد هنر رزمی مورد نظر می‌توان گفت که برخلاف ورزش‌های هوازی مانند دویدن یا دوچرخه سواری و یا ورزش‌های دیگری که به وزنه‌ها و وسایل مختلفی نیاز دارند، تای چی نوعی ورزش بوده که شامل قرار گرفتن بدن در حالت‌های دفاعی و تهاجمی مختلف می‌شود. تای چی به عنوان فعالیتی به دور از ضربه‌های مختلف و وارد شدن فشار بیش از حد به مفاصل شناخته می‌شود و مخصوصا افراد مسنی که نمی‌توانند فشار زیادی را در نواحی مختلف تحمل کنند، به سراغ این هنر رزمی می‌روند.

از طرف دیگر کسانی که دچار دردهای مختلف مفصلی هستند هم برای حفظ سلامت خود در حالت بهینه، تای چی را انتخاب می‌کنند. در واقع وقتی سن فرد از عدد خاصی فراتر می‌رود و وضعیتی مانند اضافه وزن هم با این افزایش سن همراه می‌شود، بیماری‌های قلبی و دیابت نوع دو جزو شایع‌ترین مشکلاتی هستند که سلامت را مستقیما تهدید می‌کنند. در همین رابطه، محققان دانشگاه UCLA و همچنین دانشگاه‌هایی در چین و هنگ کنگ به دنبال پاسخ دادن به این سوال رفتند که آیا ورزش تای چی می‌تواند عامل اصلی بروز بیماری‌های قلبی و دیابت، یعنی چربی شکمی را از بین ببرد یا خیر؟

در جریان تحقیقات انجام شده، داوطلبانی که تای چی کار می‌کردند در کنار کسانی که از طریق ورزش‌های معمولی‌تر فعالیت بدنی خود را بالا نگه می‌داشتند، قرار داده شدند. به علاوه دانشمندان گروه دیگری از داوطلبان که ورزش نمی‌کردند را هم به عنوان گروه کنترلی زیر نظر گرفتند. هرکدام از این داوطلبان برای ۱۲ هفته تحت نظر بودند و مدت زمان ورزش‌هایی که باید انجام می‌دادند هم یکسان بود.

همان‌طور که گفتیم، در پایان دوره ۳ ماهه دیده شد که ورزش تای چی همان فوایدی را به همراه دارد که با انجام ورزش‌های معمولی‌تر می‌توان از آن‌ها بهره برد. این فواید بیش از همه به چربی‌های شکمی و قسمت میانی بدن مربوط می‌شدند. محققان UCLA و دانشگاه‌های چینی می‌گویند چنین یافته‌ای را می‌توان به عنوان خبری خوب برای کسانی در نظر گرفت که در میان ورزش‌های کم‌خطر، به سراغ تای چی می‌روند. به این ترتیب اگر بتوان از این ورزش برای از بین بردن چربی ناحیه شکم استفاده کرد، خطر بروز بسیاری از مشکلات دیگر مانند افزایش فشار خون، بالا رفتن کلسترول‌های بد خون و بیشتر شدن قند خون از بین خواهد رفت.

پاسخی ارسال کنید

*

*

3 × 4 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!