جشنواره بین‌المللی فیلم مالزی به تعویق افتاد

توریست مالزی – چهارمین دوره «جشنواره بین‌المللی فیلم مالزی» به دلیل بالا رفتن آمار ابتلا به کرونا در این کشور، با چند ماه تاخیر برگزار می‌شود. به گزارش ایرنا،...
توریست مالزی – چهارمین دوره «جشنواره بین‌المللی فیلم مالزی» به دلیل بالا رفتن آمار ابتلا به کرونا در این کشور، با چند ماه تاخیر برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، جوآن گو (Joanne Goh) مدیر و بنیان‌گذار جشنواره بین‌المللی فیلم مالزی از به تاخیر افتادن تاریخ برگزاری این رویداد سینمایی تا اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی خبر داد.

وی گفت: براساس آخرین دستورالعمل‌های اعلام شده از سوی دولت مالزی، انجام فعالیت‌های سینمایی در این دوره از محدودیت‌ رفت و آمد به هیچ‌وجه مجاز نیست. و از آنجایی که جشنواره فیلم مالزی به صورت فیزیکی و حضوری در سینماهای محلی برگزار می‌شود، کمیته فستیوال تصمیم گرفت برگزاری دوره حاضر از این رویداد را تا سال ۲۰۲۱ به تاخیر بیاندازد.

به دنبال آغاز موج جدیدی از شیوع کرونا در محله پرجمعیت دره کلانگ، دولت مالزی از اوایل ماه جاری میلادی دور جدیدی از دستورالعمل‌های قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی را اعلام کرد و سینماها در این کشور تعطیل شدند. برخی سینماها اعلام کردند دستکم برای یک ماه تعطیل خواهند بود اما قطعیتی در این باره وجود نداشت.

در چنین شرایطی، جشنواره بین‌المللی فیلم مالزی در برزخی جدی گرفتار شده بود. این جشنواره قرار بود از ۵ تا ۱۰ دسامبر (۱۵ تا ۲۰ آذر ۹۹) برگزار شود و حتی فهرست فیلم‌های منتخب خود را نیز اعلام کرده بود؛ قرار بود فیلم قربانیان از لیلا زوچینگ در افتتاحیه فستیوال پخش شود و داستان جزیره جنوبی ساخته چونگ کیت اون در اختتامیه. اما حالا گو می‌گوید دستکم تا دوم ژانویه سال ۲۰۲۱ (۱۳ دی ۹۹) از برگزاری این جشنواره سینمایی خبری نیست.

پس از جشنواره‌های معتبری چون اسکار، بفتا، گلدن گلوب، جوایز انجمن بازیگران، پالم اسپیرینگز و انتخاب منتقدان ۲۰۲۱، جشنواره بین‌المللی فیلم مالزی آخرین رویداد سینمایی است که به دلیل شیوع کرونا به تعویق می‌افتد.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر نزدیک به ۶۰ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این میان یک میلیون و ۲۶۰ هزار نفر جان باخته‌اند.

شیوع این ویروس موجب تعطیلی بسیاری فعالیت و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله جشنواره‌ها، نمایشگاه ها و بسته شدن سینماها، سالن های تئاتر و کنسرت و کتابفروشی‌ها شد و تأثیرات منفی زیادی بر بازارهای جهانی و اقتصاد کشورها در بخش های گوناگون از جمله فرهنگ گذاشت.

پاسخی ارسال کنید

*

*

4 − دو =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!