خانه های سالمندان در سنگاپور سبز می‌شود

توریست مالزی – خانه‌های سالمندان در سنگاپور به زودی تغییرات زیادی خواهد کرد و فضاهایی پرشور برای زندگی افراد پیر خواهد شد. به گزارش ایمنا، محققان سنگاپوری پیش‌بینی کرده‌اند...
توریست مالزی – خانه‌های سالمندان در سنگاپور به زودی تغییرات زیادی خواهد کرد و فضاهایی پرشور برای زندگی افراد پیر خواهد شد.

به گزارش ایمنا، محققان سنگاپوری پیش‌بینی کرده‌اند که تا سال ۲۰۳۰ بیش از یک پنجم جمعیت این کشور را افراد بالای ۶۵ سال تشکیل دهند و تا آن موقع نیز خانه‌های سالمندان امروزی وضعیتی کسل‌کننده و ملال‌انگیز برای نسل آینده به خود گیرد. در همین راستا گروهی از معماران سنگاپوری توجه خود را به احداث مراکزی سبز و پرشور برای نگهداری افراد پیر در فضاهای بی‌روح اطراف متمرکز کرده‌اند.

معماران در نظر دارند ساختمانی قوس‌دار در مرکز شهر برای سالمندان بنا کنند که محوطه‌ای مرکزی را در خود محصور می‌کند و از بالکن‌های وسیع با نماهای سبز و سیستم مزرعه عمودی آکواپونیک تشکیل خواهد شد. این سیستم کشاورزی آب مورد نیاز خود را از مخازن تعبیه شده برای جمع‌آوری آب باران تهیه می‌کند و فضولات ماهی‌های پرورشی را به عنوان کود برای رشد گیاهان مورد استفاده قرار می‌دهد. ضایعات حاصل از محصولات کشاورزی نیز به نیروگاه زیست توده در منطقه منتقل می‌شود.

خانه سبز سالمندان از انواع گوناگون واحدهای مسکونی تشکیل خواهد شد تا با نیازهای مختلف و هنجارهای فرهنگی خانه‌سازی “چند نسلی” سازگاری پیدا کند. واحدهای ساختمانی یک خوابه تا چهار خوابه خواهد بود و همه آن‌ها به چشم‌انداز سبز حیاط مرکزی و مرکز خرید اشراف کامل خواهند داشت. افراد سالمند می‌توانند به عنوان شغل پاره‌وقت به پرورش سبزیجات و میوه‌ها مشغول شوند و محصولات خود را برای تأمین مخارج درمانی و پروژه‌های جمعی به فروش بگذارند.

علاوه بر این فعالیت در مزارع آسایشگاه سالمندان سنگاپور ساکنان را به تعامل اجتماعی با یکدیگر و انجام کارهای گروهی دیگر نظیر ورزش و برگزاری رویدادهای مختلف سوق می‌دهد. کارکنان این آسایشگاه نیز می‌توانند از محصولات کشاورزی برای پخت وعده‌های غذایی در آشپزخانه مرکز سالمندان بهره بگیرند. فضای سبز آسایشگاه سالمندان فضایی عاری از هر گونه آلودگی برای ساکنان فراهم می‌آورد ضمن اینکه فضای داخلی را در مقابل گرما و سرمای شدید عایق می‌کند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

یک × سه =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!