دانشگاه UM همچنان برترین دانشگاه مالزی است

توریست مالزی – دانشگاه مالایا موقعیت خود را به عنوان دانشگاه برتر کشور حفظ کرده است. به گزارش استار، این دانشگاه در میان ۹ دانشگاه مالزی در سال ۲۰۲۳...
توریست مالزی – دانشگاه مالایا موقعیت خود را به عنوان دانشگاه برتر کشور حفظ کرده است.

به گزارش استار، این دانشگاه در میان ۹ دانشگاه مالزی در سال ۲۰۲۳ که توسط مرکز رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی (CWUR) رتبه‌بندی شده‌اند، مقام اول را به خود اختصاص داد.

این دانشگاه با قرار گرفتن در رتبه ۸۰ در آسیا، در رتبه ۳۸۸ جهانی قرار گرفت که سه پله از جایگاه خود در سال گذشته صعود کرد و آن را در میان ۱.۹٪ دانشگاه های برتر در سراسر جهان قرار داد. در ماه مارچ، UM به‌عنوان قوی‌ترین مؤسسه مالزی در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی Quacquarelli Symonds (QS) رتبه‌بندی شد.

رتبه‌بندی جهانی CWUR امسال شاهد افزایش دو سوم دانشگاه‌های مالزی بود که شش دانشگاه از نه دانشگاه رتبه‌های خود را بهبود بخشیدند. علاوه بر UM،دانشگاه هایی که رتبه آنان بهبود یافته عبارتند از Universiti Kebangsaan (833)، Universiti Teknologi (840)، Universiti Teknologi Mara (1584)، Universiti Teknologi PETRONAS (1755) و Universiti Malaysia Pahang (1981).

سه دانشگاه دیگر مالزی که به این رتبه بندی راه یافته اند عبارتند از Universiti Putra Malaysia (785)، Universiti Sains Malaysia (794) و International Islamic University Malaysia (1546). عامل اصلی رشد دانشگاه های مالزی بهبود عملکرد تحقیقاتی است.

فهرست جهانی ۲۰۰۰ CWUR تنها جدول عملکرد دانشگاه است که کیفیت آموزش، قابلیت استخدام، کیفیت اساتید و تحقیقات دانشگاه ها را بدون تکیه بر نظرسنجی ها و داده های ارسالی دانشگاه اندازه گیری می کند.

امسال در مجموع ۲۰۵۳۱ دانشگاه رتبه بندی شدند و دانشگاه هایی که در صدر قرار گرفتند از ۹۵ کشور است. هاروارد برای دوازدهمین سال متوالی برترین دانشگاه جهان است. پس از آن دو موسسه خصوصی در ایالات متحده – موسسه فناوری ماساچوست و دانشگاه استنفورد قرار دارند. دانشگاه کمبریج و دانشگاه آکسفورد در انگلستان که به ترتیب رتبه های چهارم و پنجم را به خود اختصاص داده اند، برترین موسسات آموزش عالی دولتی جهان هستند.

پنج دانشگاه برتر آسیا در سال جاری عبارتند از دانشگاه توکیو، دانشگاه کیوتو، دانشگاه ملی سئول، دانشگاه تسینگ‌هوا و دانشگاه پکن.

پاسخی ارسال کنید

*

*

سه × 3 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!