دوستان می‌توانند کلید سلامتی و ورزش کردن باشند

توریست مالزی – یافتن دوستان فعال باعث تندرستی بیشتر می‌شود. به گزارش بی بی سی، پژوهشی در آمریکا نشان داده است که تعامل و ارتباط اجتماعی بهترین راه برای...
توریست مالزی – یافتن دوستان فعال باعث تندرستی بیشتر می‌شود.

به گزارش بی بی سی، پژوهشی در آمریکا نشان داده است که تعامل و ارتباط اجتماعی بهترین راه برای شروع ورزش و تناسب اندام است. پس از بررسی داده‌ها به‌ویژه داده‌های آکادمی نظامی ایالات‌متحده آمریکا، پژوهشگران دانشگاه کین دریافتند که فعالیت‌های اجتماعی باعث تعامل و ارتباط میان افراد کم‌فعالیت و پرفعالیت می‌شود.

پژوهشگران دریافتند وقتی افرادی که کمتر فعالیت می‌‌کنند با افراد که به طور منظم ورزش می‌کنند در ارتباط قرار می‌گیرند تشویق به ورزش و فعالیت می‌شوند. اما افرادی که ارتباط اجتماعی کمتری دارند در نهایت کمتر ورزش می‌کنند. ورزش منظم به‌ویژه باعث بهبود آشکار سلامت روان می‌شود و بسیاری از یافته‌ها نشان می‌دهد فعالیت‌های گروهی هم مؤثر است.

روش‌های گوناگونی برای تلفیق ورزش و فعالیت‌های اجتماعی وجود دارد برای مثال:
پیاده‌روی با دوستان
بازی‌های تیمی پنج‌نفره
رفتن به کلاس‌های ورزش و بدن‌سازی

«باعث می‌شود احساس مسئولیت کنید»
آندره بیتس از موسسه ورزشی بری که در سراسر بریتانیا کلاس‌های گروهی ورزش برگزار می‌کند، می‌گوید:”ورزش کردن با دوستان باعث تعهد و مسئولیت می‌شود”. او می‌گوید: «وقتی خودتان تنها هستید به راحتی می‌توانید ورزش نکنید اما اگر همراه با یک دوست باشید می‌توانید از او به‌عنوان انگیزه‌ای برای ادامه دادن آنچه تصمیم دارید انجام دهید استفاده کنید».

«می‌توانید در محیط ورزش گروهی دوستانی بیابید و برای مثال اگر طبق معمول برای کلاس ورزش ساعت ۶ روز دوشنبه یا سه‌شنبه حاضر نشوید آنها سراغ‌تان را می‌گیرند و می‌پرسند چرا نیامدی؟ همین احساس گناه کوچک باعث می‌شود که بار دیگر سر کلاس ورزش حاضر شوید». آندره، مربی ورزش گروهی می‌گوید ورزش و تمرین‌ همراه با دوستان باعث تعهد و پایبندی می‌شود. هر‌چند ممکن است افراد میزان تناسب بدنی گوناگونی داشته باشند اما همه در تلاش برای یک هدف هستند.

آندره می‌گوید:”هر فرد مسیر شخصی خود را طی می‌کند، به جای اینکه به دیگری همچون رقیب نگاه کنیم به آنها همچون معیار و مبدا برای آنچه می‌خواهید به آن برسید نگاه کنید و از سؤال کردن و پرس‌و‌جو دربارهٔ راه‌و‌روش‌های آنها نترسید”. “همهٔ ما در مسیر یک هدف هستیم چه بهبود و پرورش ذهنی باشد چه بهبود و پرورش جسمی، با ورزش یا با فعالیت‌های دیگر همه اینجا هستیم تا بهتر شویم و پیشرفت کنیم”.

«زندگی مرا به‌راستی دگرگون کرد»
کای هانتر، ۲۵ ساله که در کاردیف در ولز زندگی می‌کند حدود شش ماه پیش ورزش منظم را شروع کرد و انگیزهٔ این کار را گروهی از دوستانش به او دادند. او می‌گوید: «چون از خانه کار می‌کنم چندان از خانه بیرون نمی‌روم به همین دلیل اضافه وزن پیدا کردم و تصمیم گرفتم کاری برای آن بکنم چون اضافه‌وزن اثر ناخوشایندی بر اعتماد‌به‌نفس من گذاشته بود».

«از چند نفر از آشنایان که اهل ورزش بودند و پرسیدم چطور به طور منظم ورزش می‌کنند و از آنها خواستم که تمرین‌های روزانه‌ای به من پیشنهاد کنند». کای از به اشتراک گذاشتن نتیجه تمرین‌ها و میزان پیشرفتش در گروه‌ گفتگوی دوستانه انگیزه پیدا کرده است. او می‌گوید: «همه اطرافیانم مدام مرا تشویق و حمایت می‌کنند، خوشحالم که چنین دوستانی در اطرافم دارم و نتیجهٔ این همراهی‌ها را به خوبی حس می‌کنم».

دوستان کای به او کمک کردند تا اعتماد‌به‌نفس حضور در باشگاه ورزشی را باز‌یابد کاری که او ناچار بود برای انجامش مدام با خودش کلنجار برود. او می‌گوید: «من چند تمرین ورزشی را با دوستانم انجام دادم و آنها به من روش استفاده از دستگاه‌های مختلف را نشان دادند». «این کار زندگی مرا دگرگون کرد و به من کمک کرد تا اعتماد‌به‌نفسم را بازیابم و بر ترس و اضطرابم غلبه کنم».

«حتی فکرش را هم نمی‌کردم روزی بتوانم به باشگاه ورزشی بروم، چه تنهایی چه با دوستان و حالا هر روز مشتاقانه منتظر رفتن به باشگاه ورزشی هستم».

پاسخی ارسال کنید

*

*

شش − 1 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!