مالزی پیشنهاد ۳ میلیارد دلار غرامت بانک گلدمن ساکس آمریکا را رد کرد

توریست مالزی – وزیر اقتصاد مالزی اعلام کرد: دولت این کشور حتی پیشنهاد پرداخت ۳ میلیارد دلار غرامت از سوی بانک گلدمن ساکس آمریکا برای مصالحه را نخواهد پذیرفت....
توریست مالزی – وزیر اقتصاد مالزی اعلام کرد: دولت این کشور حتی پیشنهاد پرداخت ۳ میلیارد دلار غرامت از سوی بانک گلدمن ساکس آمریکا برای مصالحه را نخواهد پذیرفت.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، تنگکو ظفرالعزیز، وزیر اقتصاد مالزی، گفت که ماه گذشته میلادی با نمایندگان بانک گلدمن ساکس آمریکا در باره رسوایی ۱MDB مربوط به صندوق سرمایه‌گذاری توسعه مالزی دیدار داشته است.

ظفرالعزیز گفت: دولت جدید مالزی حتی پرداخت رقم ۳ میلیارد دلار از سوی بانک گلدمن ساکس آمریکا برای مصالحه درباره رسوایی را نخواهد پذیرفت و این در حالی است که پیشتر گلدمن ساکس رقمی به مراتب کمتر را به دولت قبلی مالزی پیشنهاد کرده بود. دولت در حال پیگیری ماجرا برای دریافت جریمه از گلدمن ساکس است و دعوی قضایی علیه این بانک همچنان ادامه دارد. ما منتظریم تا نتیجه دعوی قضایی را ببینیم. ما حتی به پیشنهاد سه میلیارد دلار برای مصالحه هم جواب نه خواهیم داد.

بانک گلدمن ساکس و ۱۷ مقام کنونی و قبلی این بانک متهم هستند که در فروش ۶.۵ میلیارد دلار سهام سر سهامداران کلاه گذاشته و آنها را گمراه کرده تا بتواند به صندوق سرمایه‌گذاری مالزی بر تامین منابع مالی خود کمک کرده و پولشویی کند. به گفته وزارت دادگستری آمریکا بانک گلدمن ساکس این کشور در زمان انجام تخلف ۶۰۰ میلیون دلار کارمزد دریافت کرده است.

ماهاتیر محمد، نخست وزیر سابق مالزی در ماه دسامبر گفته بود که بانک گلدمن ساکس آمریکا پیشنهادی حدود یک میلیارد دلاری را برای مصالحه خارج از دادگاه به خاطر نقش آفرینی در رسوایی ۱MDB پیشنهاد کرده بود.

پاسخی ارسال کنید

*

*

یک × دو =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!