سلانگور بیشترین تعداد مرگ و میر ناشی از بیماری دنگی را در کشور دارد

توریست مالزی – مقامات ۲۸ نقطه دنگی را در سراسر کشور شناسایی کرده اند، سلانگور با بیشترین تعداد موارد، پیشرو است. به گزارش استار مالزی، بیشترین تعداد در سلانگور...
توریست مالزی – مقامات ۲۸ نقطه دنگی را در سراسر کشور شناسایی کرده اند، سلانگور با بیشترین تعداد موارد، پیشرو است.

به گزارش استار مالزی، بیشترین تعداد در سلانگور (۱۹ مکان) و پس از آن سرزمین های فدرال (۶ مکان) ، نگری سمبیلان (۲ مکان) و جوهور (۱ مکان) قرار دارند. بیشتر نقاط شیوع بیماری در سلانگور در هولو لانگات (۱۱ مکان) و پس از آن پتالینگ (۸ مکان) است. نقاط شیوع بیماری در سرزمین های فدرال در مناطق Titiwangsa ، Kepong و Cheras بودند.

از ژانویه تا ۲۰ سپتامبر، مالزی ۷۵۸۰۴ مورد دنگی را ثبت کرد که عمده موارد (۵۰.۵٪) در سلانگور (۳۸۳۱۲) و پس از آن جوهور (۸،۹۸۶) و مناطق فدرال کوالالامپور و پوتراجایا (۸،۷۷۸) بود.

پرلیس کمترین موارد (۶۵ مورد) و ترنگانو (۳۲۸)، کداه (۶۸۹)، پنانگ (۸۰۶) و ساراواک (۱،۳۵۱) مورد را ثبت کرده است.

بقیه ایالت های مالزی بیش از ۲۰۰۰ مورد اما کمتر از ۴۰۰۰ مورد را ثبت کرده اند ، سلانگور (۳۸۳۱۲ مورد) و همچنین جوهور و کوالالامپور که بیش از ۸۰۰۰ مورد را ثبت کرده اند.

تا روز یکشنبه (۲۰ سپتامبر)، تعداد مرگ و میرهای مرتبط با دنگی ۱۲۴ نفر بود. سلانگور بیشترین تعداد مرگ (۳۶ مورد) و پس از آن جوهور (۳۲)، صباح (۱۵)، نگری سمبیلان (۸)، پاهانگ (هفت)، مناطق فدرال کوالالامپور و پوتراجایا (هفت)، ملاکا (شش)، کلانتان (شش)، پراک (سه)، پنانگ (دو) و ساراواک (دو) مورد را ثبت کردند.

طبق گزارش وزارت بهداشت، هفته ۳۷ در مقایسه با هفته قبل، ۰.۸٪ افزایش در تعداد موارد دنگی (۱۴۹۱) را نشان داد. وزارت بهداشت بر اساس روند ثبت شده در پنج سال گذشته نسبت به موج دوم موارد دنگی از ژوئن تا سپتامبر هشدار داده بود.

وزارت بهداشت به مردم توصیه کرد: ۱۰ دقیقه وقت بگذارید تا مکان های تولید مثل پشه را در داخل و خارج از خانه جستجو و نابود کنید. وزارت بهداشت همچنین اشاره کرد که ۱۶۵ مورد جدید بیماری دنگی در روز شنبه ثبت شد و بیشتر موارد در سلانگور (۶۱) و جوهر (۳۹) بود.

پروفسور Duane Gubler مدیر موسس برنامه بیماری های عفونی در حال ظهور در دانشکده پزشکی دانشگاه دوک- سنگاپور گفته است که سمپاشی با دود در کنترل آفات خیلی موثر نیست.

پاسخی ارسال کنید

*

*

2 × سه =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!