شهر سایبرجایا (Cyberjaya)

توریست مالزی – شهر سایبرجایا در ابتدا شامل مزارع نخل روغنی بود. در سال ۱۹۹۷ در ۲۸۰۰ هکتار از اراضی عمدتا توسعه نیافته در مجاورت پوتراجایا، پایتخت اداری مالزی...
توریست مالزی – شهر سایبرجایا در ابتدا شامل مزارع نخل روغنی بود. در سال ۱۹۹۷ در ۲۸۰۰ هکتار از اراضی عمدتا توسعه نیافته در مجاورت پوتراجایا، پایتخت اداری مالزی راه اندازی شد.

سایبرجایا در حدود ۲ دهه پیش ایجاد شد و هم اکنون یک شهر کوچک پر رونق و آرام با آوازه ای بین المللی است. این منطقه واقع در دره سیلیکون مالزی همچنین دارای بسیاری از دانشجویان بین المللی و نیروی کار با دانشگاه ها و شرکت های چند ملیتی است که در آنجا پردیس ها و دفاتر احداث می کنند. سایبرجایا از جهت داشتن یک پارک علمی و تفریحی، مناطق مسکونی توسعه یافته و آسمان خراش های سر به فلک کشیده، به خود می بالد. این شهر کوچک همچنین دارای طبیعت زیبایی می باشد و آب و هوای خوبی دارد. سایبرجایا همچنین به عنوان یک شهر با فناوری اطلاعات رو به رشد در نظر گرفته شده است و در حدود ۵۰ کیلومتری جنوب پایتخت مالزی، کوالالامپور، واقع شده است.

بازار های خیابانی
اگر قصد دارید در تور مالزی از شهر سایبرجارا هم دیدار نمایید، توصیه می کنیم حتما از بازار خیابانی این شهر زیبا بازدید کنید. در این بازار کالاهایی از قبیل پوشاک، صنایع دستی، کیف و کفش، محصولات صوتی-تصویری و سوغاتی های رنگارنگی را خواهید یافت که دارای قیمت های منطقی و مناسبی نیز می باشند. به علاوه بازار بوتیک سایبرجارا که برنده جایزه نیز می باشد، مکانی است که می توانید در میان محیطی سرسبز و دلپذیر ناهار بخورید و به شما یک تجربه ناهار خوری متفاوت از آنچه را که در کافه ها یا رستوران های دیگر بازار وجود دارد، هدیه می دهد. همچنین، با توجه به تم مدرنی که سایبرجارا دارد، بازار خیابانی نوآورانه آن، این امکان را برای ساکنان فراهم می کند که با مرور وبسایت این بازار و خرید اقلام به صورت آنلاین و فقط با یک کلیک ماوس، بدون دردسر خرید کنند.

امکانات ورزشی و تفریحی
اگر جزو علاقه مندان به ورزش هستید یا فکر می کنید زمان آن رسیده است که نیاز به تمرین فیزیکی داشته باشید، می توانید به باشگاه اجتماعات سایرجایا (cyberjaya community club) بروید. این مجتمع دو طبقه دارای یک سالن ورزشی، یک کافی شاپ، اسنک بار و مغازه هایی است که روبرو یک دریاچه زیبا قرار گرفته اند. حتی یک مجموعه کوچک ورزشی مجهز به استخر، سالن بدنسازی، اتاق بازی و تنیس، زمین بدمینتون و فوتسال نیز در این مجتمع وجود دارد. همچنین یک زمین مخصوص برای غلاقه مندان به گلف در این مکان تعبیه شده است. علاوه بر این، سایبرجایا همچنین یک مکان استراتژیک برای آموزش و دارای امکانات اداری و تجاری است. سایرجایا توسط KLIA Express در کوالالامپور قابل دسترسی است که یک سرویس حمل و نقل راه آهن اکسپرس (ERL) را به هر دو شهر سایرجایا و پوتراجایا مالزی ارائه می دهد.

باغ های دریاچه سایبرجایا
بهترین مکان برای استراحت، جوانسازی و تحسین محیط اطراف سایبرجایا، باغهای دریاچه سایبرجایا است. در باغ های دریاچه سایبرجایا، امکاناتی مانند زمین های بازی، استخر، باغ های زیبا، دریاچه ای شگفت انگیز یک برج و همچنین یک تالار مسافرتی پیدا خواهید کرد. از نظر تماشای پرندگان، ماهیگیری، دوچرخه سواری یا دویدن، این مکان مناسب برای مسافرین تور لحظه آخری مالزی اعم از جوان و پیر برای گذراندن صبح یا عصر است. برای انجام کارهای بیشتر در منطقه، می توانید توسط مرکز اطلاعات بازدید کنندگان این مجموعه اقدام نمایید.

آدرس: Persiaran Semarak Api, Cyber 4, 63000 Cyberjaya, Selangor
ساعات کار: دوشنبه تا یکشنبه (۲۴ ساعت)

بازار جمین (Gem-In)
سایبرجایا همچنین دارای یک مرکز خرید جالب است که تقریباً هر چیزی را در اینجا می توانید خریداری کنید! از سوغاتی و میان وعده گرفته تا لباس های برند و جدیدترین وسایل. پس اگر در سایبرجایا هستید، توصیه می کنیم خرید خود را در Gem-In Mall شروع کنید. علاوه بر یک تجربه خرید عالی، این مرکز خرید بسیاری از رستوران ها و همچنین یک مرکز تناسب اندام و یک زمین بسکتبال را ارائه می دهد.

آدرس: Persiaran Sepang, Cyber 11, 63000 Cyberjaya, Selangor
ساعات کار: دوشنبه تا یکشنبه (۱۰ صبح تا ۱۰ عصر)

میدان شفتسبوری
از دور، میدان شفتسبوری فقط یک مرکز خرید دیگر به نظر می رسد اما کل منطقه در واقع شامل آپارتمان های خدماتی، دفاتر و همچنین فروشگاه های خرده فروشی جالب است. این میدان پر جنب و جوش دارای پیشنهادات زیادی برای سرگرمی بازدید کنندگان برای چند ساعت می باشد. یکی از موارد ضروری برای بازدید در این منطقه، سواری یک قایق بخار دراطراف کوه آتشفشان شبو شبو می باشد. تمامی امکانات دیگ بخار قایق شما از بالاترین و تازه ترین کیفیت برخوردار هستند. شما می توانید از بوفه یا سبک la-carte در این قایق مجلل استفاده کنید و نیز قادر خواهید بود از امکانات این بوفه استفاده کنید تا سوپ خود را تهیه نمایید!

نگاه کلی  شهر سایبرجایا 
بیست و یک سال از آغاز رسمی ، سایبرجاایا میگذرد و امروزه با فعالیت ها شلوغ است. تقریباً در دو دهه گذشته تحولات سریع رخ داده است و تعداد زیادی ساختمان تجاری ، بلوک مسکونی ، دفاتر برای شرکتهای دارای وضعیت MSC و همچنین ۹ دانشگاه و کالج که قبلاً در آنجا تأسیس شده اند وجود دارد. سایبرجایا همچنین دارای هتل بوتیک ، یک کلوپ جامعه ، پنج مدرسه و دفتر مرکزی شورای محلی است. درمجموع ، حدود ۷۲ درصد از زمین سایبرجایا توسعه یافته است ، در حال ساخت یا در مرحله برنامه ریزی است.

این شهر حدود ۸۵۰۰۰ نفر و بیش از ۸۰۰ شرکت دارد که از این تعداد ۴۸۴ شرکت MSCstatus هستند. Setia Haruman توسعه دهنده اصلی سایبرجایا است که به شما اطمینان می دهد که شهر به درستی برنامه ریزی شده و با زیرساخت ها و امکانات رفاهی جهانی توسعه یافته است تا آن را به یک مکان جستجو برای شرکت های چند ملیتی (MNC) تبدیل کند. این شرکت همچنین به عنوان یک توسعه دهنده املاک ساختمانهای تجاری ، مسکونی و بنگاههای اقتصادی را برای پاسخگویی به خواسته های جامعه پر رونق در شهر ساخته است.سایبرجا به خوبی دسترسی دارد و راحت ترین وسیله برای رسیدن به شهر از طریق جاده از طریق بزرگراه کوالالامپور-پاتراجا یا یا بزرگراه ( (MEXتنها ۲۰ دقیقه رانندگی از کوالالامپور تا سایبرجایا فاصله وجود دارد.

منبع: توریاب


پاسخی ارسال کنید

*

*

چهارده − ده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!