شهر سلطنتی کلانگ

توریست مالزی – منطقه “کلانگ” یک شهر سلطنتی در حدود ۳۰ کیلومتری غرب کوالالامپور است که با توجه به نزدیکی آن به پایتخت مالزی شاید برای مردمان این کشور...
توریست مالزی – منطقه “کلانگ” یک شهر سلطنتی در حدود ۳۰ کیلومتری غرب کوالالامپور است که با توجه به نزدیکی آن به پایتخت مالزی شاید برای مردمان این کشور منطقه ای کاملا شناخته شده باشد اما برای غیر مالزیائی ها و گردشگران منطقه ای ناشناخته اما دیدنی است. بندر کلانگ همچنین محل مناسبی برای دوستداران مناطق ساحلی است.

منطقه کلانگ بخشی از ایالت سلانگور و پیش از کوالالامپور به عنوان یک شهر سلطنتی مرکز این ایالت به شمار می رفته است. با توجه به امکانات رفت و آمد شهری همانند قطار درون شهری از مرکز کوالالامپور به این منطقه، کلانگ می تواند مکان مناسبی برای گشت و گذار روزهای تعطیل باشد.

برای شروع یک روز گردش در کلانگ خوردن صبحانه برای دوستداران قهوه و نان تست، کافه قدیمی “چونگ کوک کوپیتیام” گزینه بسیار مناسبی است. این کافه قدیمی در میان مردم محلی بسیار مشهور است. عطر دانه های قهوه به هنگام بو دادن سرتاسر خیابان “استسن” Stesen مشتریان را دعوت به صرف قهوه تازه و نان تست سنتی می کند.

گالری سلطنتی سلطان عبدالعزیز فاصله چندانی با کافه چونگ کوک ندارد. برای همین علاقمندان میتوانند پس از خوردن قهوه و نان تست به دیدن این ساختمان کلاسیک که معرف بخشی از تاریخ مالزی و منطقه کلانگ است بروند.

معبد “کوان این” Kuan Yin یا “الهه رحمت” یکی از قدیمی ترین معابد چینی در ایالت سلانگور به شمار می رود که در سال ۱۸۹۲ میلادی ساخته شده و پس از آن که سلطان “شرف الدین ادریس شاه” سلطان سلانگور آن را یک میراث ملی و فرهنگی اعلام کرد از تخریب نجات یافت و مرمت شد. این معبد نه تنها یکی از معابد مشهور در مالزی به شمار می رود که معرف معماری مذهبی چینی است.

کلیسای “بانوی ما” Our Lady of Lourdes Church در خیابان “تنگکو کلانا” Tengku Kelana یک کلیسای کاتولیک با سبک معماری گوتیک و در سال ۱۹۲۸ با الهام از کلیسایی به همین نام در فرانسه ساخته شده است. تصاویر زیادی از حضرت عیسی (ع) و حضرت مریم (س) در این کلیسا نگهداری می شود که گردشگران می توانند از آنها بازدید کنند.

هند کوچک یا همان Little India در خیابان “تنگکو کلانا” Tengku Kelana یعنی در نزدیکی کلیسا به گردشگران این امکان را می دهد که پس از دیدار از کلیسا با فرهنگ مردمانی از هند در این منطقه از مالزی نیز آشنا شوند. در این خیابان انواع محصولات رنگارنگ که نشانگر فرهنگ هند است با قیمت های بسیار مناسبی به فروش می رسند. رفت و آمد این خیابان که به واقع یک هند کوچک است شور زندگی را در هر بیننده ای بیدار می کند.

غذاهای محلی کلانگ
باک کوت ته ( Bak Kut Teh )
خرچنگ ترش و شیرین ( Sweet and Sour Crab )
روجاک کلانگ ( Rojak Klang )
چندول ( Cendol )

مراکز خرید کلانگ
مرکز خریید آئون باکیت تینگی ( AEON Bukit Tinggi )
مرکز خرید باکیت راجا ( Bukit Raja Shopping Centre )
مرکز خرید کلانگ پرید ( Kalng Parade )
هند کوچک ( Little India )

مکان های دیدنی کلانگ
بنای یادبود توگو کریس ( Tugu Keris )
قلعه راجا ماهادی ( Kota Raja Mahadi )
کاخ سلطنتی ( Royal Palace )
جزیره ی پولائو کتام ( Pulau Ketam )
جزیره کری ( Pulau Carey )
معبد سری ساندرا راجا پرومال ( Sri Sunderaraja Perumal )

جشنواره های کلانگ
جشن ماه پوراتاسی ( Puratassi )
یکی از جشنواره های مهم کلانگ ، جشن ماهی پوراتاسی است . در این جشن – اواسط سپتامبر ( شهریور ) تا اواسط اکتبر ( مهر ) – بسیاری از پیروان پرومال ( خدای هندوها ) ( Perumal ) ، سوگند می خورند که به آگاهی و شعور معنوی دست یابند . در طول این ماه ، هر روز دعاها و مراسم مذهبی برگزار می شود و در روزهای شنبه ی این ماه مقدس ، جشن باشکوهی برگزار می شود . بسیاری از مریدان از سراسر مالزی و حتی کشورهای همسایه این معبد می آیند و از صبح تا شب به پرومال ( Lord Sri Sunderaja Perumal ) ادای احترام می کنند .

جشنواره آفرینش ( خلاقیت ) ( Creative Festival )
در این جشنواره ، موسیقی ، فیلم ، عکس ، صنایع دستی و دیگر آثار هنری مالزیایی ها به نمایش گذاشته می شود .

پاسخی ارسال کنید

*

*

یک × 5 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!