صعود ایران در رتبه جهانی شاخص فلاکت

توریست مالزی – ایران با سبقت از آرژانتین از نظر شاخص فلاکت به جایگاه دوم در جهان رسید. ونزوئلا همچنان در جایگاه نخست قرار دارد ولی ایران با ثبت...
توریست مالزی – ایران با سبقت از آرژانتین از نظر شاخص فلاکت به جایگاه دوم در جهان رسید. ونزوئلا همچنان در جایگاه نخست قرار دارد ولی ایران با ثبت نرخ تورم ۴۱.۱ درصدی در آبان ماه و نرخ بیکاری ۱۰.۵ درصدی در پایان تابستان ۱۳۹۸، جایگاه دوم را از آرژانتین گرفت.

به گزارش یورونیوز، در حالی که شاخص فلاکت ایران در حال حاضر ۵۱.۶ است. نرخ بیکاری آرژانتین ۱۰.۱ و نرخ تورم اقتصاد این کشور به ۵۰.۵ درصد رسیده تا شاخص فلاکت آن۵۰.۶ باشد.

شاخص فلاکت (Misery Index) که در دهه ۷۰ توسط اقتصاددان آمریکایی آرتور اوکان طراحی شده با افزون دو شاخص بیکاری و تورم سعی در نشان دادن هزینه‌های اجتماعی و اقتصادی تحمیل گرانی و بیکاری به مردم دارد.

بررسی نرخ تورم استانی اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران در مهر ماه و نیز توزیع استانی نرخ بیکاری نشان می‌دهد که در میان استان‌های ایران، شاخص فلاکت در استان‌های چهار محال و بختیاری، لرستان، کردستان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و ایلام به بالای ۶۰ رسیده است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

بیست + یک =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!