ظهور شهر جنگلی با جاده‌های زیرزمینی در سنگاپور

توریست مالزی – سنگاپور به زودی میزبان شهر جنگلی کوچکی خواهد بود که سطح آن کاملا پوشیده از گل‌ها و گیاهان سبز خواهد بود ضمن اینکه جاده‌هایی در قسسمت...
توریست مالزی – سنگاپور به زودی میزبان شهر جنگلی کوچکی خواهد بود که سطح آن کاملا پوشیده از گل‌ها و گیاهان سبز خواهد بود ضمن اینکه جاده‌هایی در قسسمت زیرزمینی آن احداث می‌شود تا از طریق جداسازی مسیرهای تردد در جنگل و خودروها، ایمنی بازدیدکنندگان وساکنان پوشش سبز را فراهم آورد.

به گزارش ایمنا، Tangeh نامی است که مدیران سنگاپوری برای جنگل سبز جدید انتخاب کرده و منطقه‌ای را برای احداث آن برگزیده‌اند که در زمان‌های قدیم برای آموزش نظامی مورد استفاده قرار می‌گرفت. به ادعای مدیران، این منطقه سبز اولین شهر هوشمند و پایدار کشور خواهد بود و قرار است تعداد ۴۲ هزار خانه مسکونی را در خود جای دهد که در آن، مردم با طبیعت ارتباطی کاملاً مستقیم خواهند داشت. در واقع، تمام سازه‌های شهر با تفکر طبیعت‌گرایی طراحی می‌شود که در این صورت، نیاز به مصرف انرژی شهری به حداقل می‌رسد و این خود نقش مهمی در کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن و به حداقل رسیدن آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی به عهده دارد.

پروژه عظیم Tangeh پنج منطقه جدا از هم را در فضایی به مساحت ۷۰۰ هکتار در بر گرفته و در منطقه غربی سنگاپور واقع شده است. این مناطق با کاربری‌های مختلف طراحی شده اما چیزی که در بین همه آن‌ها مشترک خواهد بود، پوشش کاملاً سبز و گیاهی آن‌ها است که کیفیت زندگی را برای ساکنان در بالاترین سطح قرار می‌دهد و رفاه جسمی و روانی را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد. وجود سازه‌های هوشمند، برتری تردد از طریق پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری و احداث جاده‌های زیرزمینی برای رفت و آمد وسیله‌های نقلیه موتوری از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد شهر پایدار جدید سنگاپور به شمار می‌رود که آن را از سایر نقاط کشور متمایز کرده است.

طرح کلی شهر جنگلی سنگاپور
خانه‌های مسکونی و اداری Tangeh قرار است در بخش میانی دو منطقه دیگر، یکی برای احداث کارخانه‌ها و سایر شرکت‌های تولیدی و دیگری منطقه تجاری شهر واقع شود. این شهرک جدید که به لطف وفور گل‌ها و گیاهان، “شهر جنگلی” نیز نامیده می‌شود، مسیری به عرض ۱۰۰ متر را در بر خواهد گرفت که به مرکز شهر راه پیدا می‌کند. این مسیر سبز با جذب آب باران به خود از وقوع سیل جلوگیری به عمل می‌آورد ضمن اینکه فضایی برای حفظ و افزایش تنوع زیستی و همچنین مکانی برای تفریح و سرگرمی تمام اقشار جامعه به شمار می‌رود.

ساکنان شهر جنگلی می‌توانند از طریق اتوبوس‌هایی عمومی که در جاده زیرزمینی به رفت و آمد می‌پردازند، خود را به اطراف برسانند ضمن اینکه امکان سفر از طریق سیستم حمل و نقل تندرو که دسترسی به آن از طریق دوچرخه‌های اشتراکی امکان‌پذیر خواهد بود، برای آن‌ها فراهم خواهد آمد. جالب است بدانید که Tangeh اولین منطقه سنگاپور خواهد بود که تردد وسایل حمل و نقل موتوری در آن ممنوع می‌شود و تمام خودروها از زیرزمین به رفت و آمد مشغول می‌شود. معماران جاده‌های تردد وسایل نقلیه موتوری را از سایر مسیرها جدا کرده‌اند تا مردم با ایمنی کامل به دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در فضاهای سبز شهر بپردازند و از تماشای طبیعت اطراف نهایت لذت را تجربه کنند.

هوشمندی و پایداری در Tangeh
در شاخص شهر هوشمند، سنگاپور برای دومین سال پی در پی به عنوان سبزترین کشور آسیا شناخته شده است. مدیران طی چند سال اخیر از شبیه‌سازی‌های کامپیوتری برای طراحی سازه‌ها بهره گرفته‌اند تا جریان باد را بهینه کنند و اثرات جزایر گرمایی را به حداقل برسانند. استفاده از سیستم‌های روشنایی هوشمند شهری که به طور خودکار خاموش و روشن می‌شود از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد طراحی در این شهرها به شمار می‌رود که به افزایش هوشمندی کشور نیز کمک زیادی کرده است. پوشش سبز شهرها در خنک‌سازی آن‌ها و در نتیجه کاهش استفاده از دستگاه‌های تهویه هوا سهیم بوده که این امر به کاهش انتشار کربن و در نهایت به حداقل رساندن آلودگی هوا سهیم بوده است.

معماران در تلاش هستند تمام این ویژگی‌ها را در شهر جنگلی Tangeh نیز پیاده کنند ضمن اینکه ممنوعیت تردد وسایل نقلیه موتوری این منطقه از کشور را از سایر شهرهای سنگاپور متمایز کرده است به طوری که طراحان شهر باور دارند شهر جنگلی جدید پایدارترین و هوشمندترین نقطه سنگاپور تا چند سال آینده خواهد بود.

پاسخی ارسال کنید

*

*

یک × 4 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!