فلج موقت معروف به “خشک زدگی”

توریست مالزی- این انتقادی متداول درباره قربانیان تجاوز جنسی است: اگر شخصی نمیخواهد دچار تعارض جنسی شود، پس چرا در برابر متجاوزان مقاومت نمی کند؟ در حالیکه کارشناسان تجاوز...
توریست مالزی- این انتقادی متداول درباره قربانیان تجاوز جنسی است: اگر شخصی نمیخواهد دچار تعارض جنسی شود، پس چرا در برابر متجاوزان مقاومت نمی کند؟ در حالیکه کارشناسان تجاوز جنسی، استدلال مفصلی دارند درباره اینکه ممکن است در چنین شرایطی افراد دچار شوک شوند که در اینصورت دور کردن متجاوز برایشان مشکل است . اکنون تحقیقات جدید نیز این موضوع را تایید میکند.

بر طبق تحقیق جدیدی که در یک روزنامه سوئدی به نام Acta Obstericia et Gynecologica Scandinavica منتشر شده است، بسیاری از قربانیان تجاوز جنسی در حین تجاوز، یک فلج موقت معروف به “خشک زدگی” را تجربه می کنند که مانع مقاومت و حتی فریاد زدن می شود.

در راستای این تحقیق، پژوهشگران با حدود ۳۰۰ زن گفتگو کردند که این زنان در مدت یک ماه بعد از اینکه قربانی تجاوز جنسی یا تعرض ناموفق بوده اند، به یک کلینیک اورژانس در استکهلم مراجعه کرده بودند. این محققان همچنین دریافتند خطر ابتلا به اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) و افسردگی برای زنانی که در حین تجاوز فلج را تجربه کرده اند، بیشتر است.

منبع: Women-health

پاسخی ارسال کنید

*

*

هجده − 18 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!