قیمت «بیت‌کوین» در روز چهارشنبه به زیر ۱۰ هزار دلار سقوط کرد

توریست مالزی – بازار پول‌های موسوم به ارز دیجیتال که در دسامبر پارسال به بالاترین سقف ارزش خود رسیده بود، روز چهارشنبه ۲۷ دی‌ماه در سایه احتمال قانونمند شدن...
توریست مالزی – بازار پول‌های موسوم به ارز دیجیتال که در دسامبر پارسال به بالاترین سقف ارزش خود رسیده بود، روز چهارشنبه ۲۷ دی‌ماه در سایه احتمال قانونمند شدن بازار این نوع پول شاهد سقوط نیمی از ارزش خود بود.

بیت‌کوین که شاخص‌ترین ارز دیجیتال در جهان محسوب می‌شود، در بازار ارزی «بیت‌استمپ» در لوگزامبورگ، ۹ هزار و ۵۰۰ دلار معامله شد. این رقم پایین‌ترین ارزش بیت‌کوین طی دو ماه گذشته محسوب می‌شود.

ارزش بیت‌کوین در دسامبر پارسال به سقف ۲۰ هزار دلار رسیده بود. ولی از آن زمان به بعد، ارزش آن به طور مداوم شاهد سقوط بوده است.

دیگر ارزها نیز سرنوشت مشابهی داشتند. «اتریوم» و «ریپل» پس از اعلام این خبر که ممکن است چین و کره جنوبی بازار ارز دیجیتال را ممنوع کنند، با سقوط سهام روبرو شدند.

سرمایه‌گذاران نگران ورود قوانین مبادلات پول و ارز به این حوزه هستند. در حال حاضر، برررسی معاملاتی که با ارز دیجیتال انجام می‌شود برای پرداخت مالیات دشوار است.

چارلز هیتر، بنیانگذار «کریپتو کامپیر» که شرکت‌های ارز دیجیتال را در اختیار دارد، گفته است: «بازار در حال حاضر خیلی نگران و آشفته است. همه مشغول فروش ارزهای خود و خروج سریع از بازار هستند».

او همچنین با اشاره به سقوط چند ارز در این بازار گفته است: «قوانین معاملاتی خیلی مشخص نیستند و با سقوط چند شرکت، شاهد سقوط دیگر شرکت‌ها هستیم».

تحلیلگران مالی «سیتی» روز چهارشنبه اعلام کردند بیت‌کوین با روند فعلی، به احتمال زیاد شاهد سقوط ارزش بین پنج هزار و ۶۰۵ تا پنج هزار و ۶۷۳ خواهد بود.

پس از اعلام کره جنوبی، ژاپن و چین برای اعلام قوانین بیشتر در بازار ارز دیجیتال، مقامات رسمی آمریکا و فرانسه هم اعلام کردند این بازار را مورد رصد قرار می‌دهند. نگرانی‌ها از اینکه قوانین مالی جهانی شروع به شکل‌گیری کند، بازار ارز دیجیتال را نگران کرده است.

حتی اعلام شد که در اجلاس گروه ۲۰ کشور صنعتی جهان – جی ۲۰ – که قرار است ماه مارس در آرژانتین برگزار شود، موضوع بالا رفتن درصد استفاده از «بیت‌کوین» بررسی خواهد شد.

ارزش بیت‌کوین در یک‌سال گذشته تا دو هزار درصد هم بالا رفته بود.

بیت‌کوین البته در تاریخ حضور خود شاهد دوران سقوط دیگری هم بوده است. «مارک سینگر»، از مشاوران «سینگر زینوس» در میامی در ایالت فلوریدا در آمریکا می‌گوید بیت‌کوین در یک دوره پنج ماهه در سال ۲۰۱۱، شاهد سقوط ارزش ۹۳ درصدی بود.

وزیر دارایی کره جنوبی رو سه‌شنبه اعلام کرد دولت مشغول بررسی گزینه‌های مختلف از جمله ممنوع کردن ارز دیجیتال است تا بتواند بازار سرمایه‌گذاری «افسار گسیخته این ارز» را کنترل کند.

یک مقام بانک مرکزی چین هم گفته بود دولت باید بازار مرکزی معامله با ارز دیجیتال را ممنوع کند.
منبع رادیو فردا

پاسخی ارسال کنید

*

*

2 × دو =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!