مالزی آخرین رتبه را در عادی سازی شرایط در همه گیری کووید ۱۹ کسب کرد

توریست مالزی – بخش اقتصادی خبری بلومبرگ مالزی را از نظر رتبه بندی در توانایی عادی سازی شرایط در همه گیری کووید ۱۹ در رده آخر قرار داد. به...
توریست مالزی – بخش اقتصادی خبری بلومبرگ مالزی را از نظر رتبه بندی در توانایی عادی سازی شرایط در همه گیری کووید ۱۹ در رده آخر قرار داد.

به گزارش مالیزیا کینی، این رتبه بندی از ۵۳ اقتصاد بزرگ جهان است که برای رتبه بندی ماهانه بلومبرگ در زمینه عادی سازی شرایط در همه گیری کووید – ۱۹ کووید مورد بررسی قرار گرفته است. علیرغم پوشش تقریباً نیمی از جمعیت با واکسن و اجرای برنامه های بازگشایی واکسیناسیون، موارد جدید در هر ۱۰۰۰۰۰ مورد گزارش شده در مالزی طی ماه گذشته به یکی از بالاترین موارد در جهان تبدیل شده است.

بلومبرگ در گزارش خود که پنح شنبه به روز شد، اعلام کرد: ‘بانک مرکزی این کشور همچنین هدف رشد اقتصادی خود در سال ۲۰۲۱ را به نصف رسانده است.

این رتبه بندی در نوامبر سال گذشته آغاز شد و از آن به بعد ماهانه به روز می شود. بهترین رتبه مالزی از بین ۵۳ کشور، رتبه ۱۶ بود، اما این رتبه از آوریل به سرعت به رتبه آخر رسید. مالزی ژوئن امسال در رتبه ۵۱، سپس در جولای ۵۲ و در آگوست در رتبه ۵۳ قرار گرفت. پنج رتبه پایانی، همه کشورهای جنوب شرقی آسیا هستند، یعنی تایلند (۴۹)، ویتنام (۵۰)، اندونزی (۵۱) و فیلیپین (۵۲). این امر برای بسیاری از کشورها که قبلاً به عنوان الگوی موفقیت در مبارزه با کووید -۱۹ شناخته می شدند نیز رخ داد، زیرا نوع بسیار مسری و خطرناک دلتا سراسر جهان را فرا گرفته است.

به عنوان مثال، این گزارش اشاره دارد که قهرمان طولانی مدت در رتبه بندی، یعنی نیوزلند، تنها در یک ماه پس از اعمال محدودیت در برابر نوع دلتا، ۲۶ پله سقوط کرد و به رتبه ۲۹ رسید. رتبه اسرائیل و ایالات متحده نیز با پیشرفت واکسیناسیون جمعی و بازگشایی سریع با افزایش نوع دلتا عقب ماند. از سوی دیگر، کشورهای اروپایی به دلیل استراتژی واکسیناسیون گسترده و بازگشایی مجدد، اکنون ۹ موقعیت از ۱۰ موقعیت برتر را به خود اختصاص داده اند. نروژ در حال حاضر در صدر جدول است، در حالی که سنگاپور (هشتم) تنها کشور غیر اروپایی در ۱۰ کشور برتر است.

اسکاندیناوی تا ۶۰ درصد جمعیت خود را واکسیناسیون کرده است و مرگ و میر را در سطح بسیار پایینی نگه داشته و مرزهای خود را برای مسافران واکسینه شده باز کرده است. نرخ مرگ و میر پایین، تزریق سریع واکسن و استقبال از مسافران، هلند و فنلاند را در رتبه های دوم و سوم قرار می دهد.

تقریباً در جاهای دیگر، پیشرفت دلتا بی سابقه است. از ژاپن و کره جنوبی که بر پایبندی اجتماعی متکی بودند، تا سرزمین اصلی چین و ویتنام که از محدودیت های شدید استفاده کردند، هر رویکردی که بتواند از گسترش بیماری جلوگیری کند را به چالش کشیده شده است، و امیدها را در مورد پایان یافتن دوران کووید -۱۹ برباد داده است.

رتبه بندی بر اساس امتیاز یک کشور در ۱۲ معیار مختلف است که معیارهای مربوط به پیشرفت در بازگشایی کشور، وضعیت کووید -۱۹ و کیفیت زندگی طبقه بندی می شود. در مقایسه با سایر اقتصادهای بزرگ، مالزی از نظر شیوع بالای کووید -۱۹ (۱۷۹۳ مورد در ۱۰۰۰۰۰ نفر) در ماه گذشته وضعیت ضعیفی داشت، اما توانست میزان مرگ و میر (۱.۱ درصد در سه ماه)، مرگ و میر (۴۵۰ نفر در هر ماه) را حفظ کند. و میزان مثبت بودن تست (۱۴ درصد) (در یک میلیون نفر جمعیت) نسبتاً پایین است.

بر اساس ردیابی بلومبرگ، میزان واکسیناسیون مالزی ۴۹.۴ درصد است که در میان ۵۳ کشور بالاتر از حد متوسط ​​است. با این حال، مالزی از نظر شدت قرنطینه (از همه شدیدتر، به غیر از نیوزلند و کمی آرامتر از چین)، ظرفیت پرواز (نسبت به آگوست ۲۰۱۹، ۹۰.۰ درصد کاهش) ضعیف عمل کرده است.

از نظر کیفیت زندگی، مالزی از نظر جابجایی افراد نمره زیر متوسط ​​را کسب کرد که در مقایسه با سطح قبل از همه گیری ۴۴.۵ درصد کاهش یافت. رشد پیش بینی شده تولید ناخالص داخلی ۴.۴ درصد در سال جاری نیز در میان اقتصادهای اصلی زیر متوسط ​​قرار گرفته است. با این وجود، این کشور از نظر پوشش بهداشت جهانی (نمره ۶۷ از ۱۰۰) و شاخص توسعه انسانی سازمان ملل متحد (۰.۸۱ از ۱.۰۰) را داراست.

به طور کلی، با این معیارها به مالزی نمره ۴۲.۷ تعلق گرفت. برای مقایسه، نروژ، بهترین کشور در ماه جاری، ۸۰.۱ امتیاز کسب کرد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

چهار × دو =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!