مالزی آماده برگزاری بزرگترین محاکمه فساد مالی

توریست مالزی- مالزی خود را برای برگزاری بزرگترین محاکمه فساد مالی که نخست وزیر سابق این کشور نیز در آن دست دارد، آماده می‌کند. به گزارش ایسنا، به نقل...
توریست مالزی- مالزی خود را برای برگزاری بزرگترین محاکمه فساد مالی که نخست وزیر سابق این کشور نیز در آن دست دارد، آماده می‌کند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این بزرگترین محاکمه مربوط به فساد مالی چندین میلیارد دلاری در صندوق دولتی ۱MDB است که نجیب رزاق، نخست وزیر سابق مالزی نیز در آن دست دارد؛ وکلای وی به دنبال به تاخیر انداختن دادگاه هستند تا بتوانند برای تکمیل دادگاه قبلی زمان بخرند.
نجیب رزاق، که سال گذشته میلادی نتوانست در انتخابات پارلمانی موفق شود، با ۴۲ فقره جرم شامل پولشویی و اختلاس در صندوق دولتی روبروست.
پرونده این صندوق که در سال ۲۰۰۹ توسط نجیب رزاق تاسیس شد، دست کم در شش کشور در دست بررسی است و وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید، حدود ۴.۵ میلیارد دلار از این صندوق اختلاس شده است.
نجیب در دومین محاکمه خود در دادگاه عالی کوآلالامپور که روز دوشنبه برگزار شود، باید در مقابل ۲۱ فقره جرم پولشویی و چهار فقره سوءاستفاده از قدرت برای دریافت ۲.۳ میلیارد رینگیت (واحد پولی مالزی) بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ دفاع کند. وی به جرایمش اعتراف نکرده و می‌گوید، این اتهامات با انگیزه سیاسی هستند.
احمد اکرم قریب، وکیل دولت مالزی گفت، دادستان‌ها هزاران صفحه از اسناد مرتبط با این پرونده را برای دفاع ارائه کردند. بر اساس قوانین، دادگاهی تنها می‌تواند دو هفته بعد از ارائه تمامی اسناد مرتبط آغاز شود.

پاسخی ارسال کنید

*

*

17 − 10 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!