مالزی خواستار تحقیقات شفاف بین المللی در مورد حادثه نفتکش ها شد

توریست مالزی- دولت مالزی درپی حمله به دو فروند نفتکش در دریای عمان با صدور بیانیه ای خواستار تحقیقات بین المللی و شفاف در مورد این حادثه شد. به...
توریست مالزی- دولت مالزی درپی حمله به دو فروند نفتکش در دریای عمان با صدور بیانیه ای خواستار تحقیقات بین المللی و شفاف در مورد این حادثه شد.
به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی مالزی برناما با انتشار بیانیه دولت مالزی گزارش داد: ویسما پوترا (دولت مالزی) به طور رسمی ضمن ابراز نگرانی عمیق از افزایش تنش‌ها در خاورمیانه اظهار کرد که خاورمیانه یک منطقه حیاتی برا ی منافع مالزی و سایر کشورهای جهان است.
براساس این گزارش ” مالزی خواستار تحقیقات باز، شفاف و هدفمند بین المللی برای بررسی حادثه حمله به تانکرهای نفتی در دریای عمان است.”
دراین بیانیه آمده است: “این اقدامات مخرب بر کشتی‌های تجاری غیرنظامی نقض آشکار حقوق بین الملل، تهدید آزادی بین المللی و تجارت آزاد است.
دربخش دیگری از این بیانیه آمده است: “مالزی از همه طرف‌ها می‌خواهد تا از هر اقدامی برای افزایش تنش‌ها دراین منطقه خودداری کنند.”
دولت مالزی همچنین اعلام کرده است: ویسما پوترا از هر گونه تلاش معتبر و بی طرفانه ای که با هدف تنش زدایی از وضعیت کنونی انجام شود، حمایت می‌کند.
دو فروند کشتی نفت کش در دریای عمان روز پنجشنبه ۲۳ خرداد هدف حمله خرابکارانه قرار گرفتند. اولین شناور ساعت ۸ و۵۰ دقیقه صبح دیروز در فاصله ۲۵ مایلی بندر جاسک دچار حادثه شد و یک ساعت بعد، نفتکش دوم در فاصله ۲۸ مایلی این بندر دچار حریق شد. یکی از کشتی‌ها از قطر عازم تایوان و کشتی دوم از عربستان راهی سنگاپور بود.
اتهامات آمریکا علیه ایران در حالی مطرح می‌شود که کارشناسان متعددی اعلام کرده‌اند، هیچ دلیلی درباره نقش تهران برای حمله به تانکرهای نفتی در دریای عمان وجود ندارد.
از سوی دیگر تهران قاطعانه هرگونه دست داشتن در این حادثه را رد کرده است. «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران این حادثه را بسیار مشکوک توصیف کرده و گفته که شواهد واشنگتن، اتهاماتی است که با هدف تخریب تلاش‌های دیپلماتیک ایران است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

16 + 18 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!