مالزی در تلاش برای بازگرداندن ۴۰ مظنون فعالیت تروریستی

توریست مالزی – پلیس ویژه مبارزه با تروریسم مالزی اعلام کرد؛ در تلاش است تا ۴۰ تبعه این کشور که در سوریه مظنون به شرکت در فعالیت های تروریستی...
توریست مالزی – پلیس ویژه مبارزه با تروریسم مالزی اعلام کرد؛ در تلاش است تا ۴۰ تبعه این کشور که در سوریه مظنون به شرکت در فعالیت های تروریستی و در بازداشت به سر می برند را به کشور بازگرداند.
به گزارش ایرنا، “ایوب خان میدن پیچای” معاون بخش مبارزه با تروریسم بوکیت امان (پلیس مالزی) موسوم به (E۸) در گفت وگو با رسانه های این کشور گفت: این ۴۰ نفر اتباع مالزیایی در سوریه در بازداشت به سر می برند اما آنها خود نیز خواستار بازگشت به کشورشان هستند.

تارنمای استار آنلاین به نقل از وی گزارش داد: ۲۹ نفر از این افراد را زنان و کودکان تشکیل می دهند و صرفا ۱۱ نفراز آنها مرد هستند. ۴۰ نفر از ۶۵ تبعه مالزیایی بازداشت شده در سوریه با ما تماس داشته و درخواست خود برای بازگشت به مالزی را مطرح کرده اند. ما انتظار داریم تعداد افرادی که این درخواست بازگشت به کشور را دارند به مرور زمان افزایش خواهد یافت.

معاون بخش مبارزه با تروریسم پلیس مالزی همچنین گفت: که پلیس فقط می تواند اقدامات اولیه برای بازگرداندن مالزیایی ها را انجام دهد، اما حرف آخر در این زمینه را دولت خواهد زد. این مقام مالزیایی توضیح داد که مردان این گروه اکنون در زندان ” حسکه” و زنان و کودکان در ارودگاه کمیسیونر عالی پناهندگان سازمان ملل در سوریه نگهداری می شوند.

در اکتبر سال گذشته پلیس مالزی موفق شد که یک زن و دو کودک وی، به همراه یک زن دیگر را از سوریه به مالزی بازگرداند. همسر یکی از این زنان از اعضای گروه تروریستی داعش بود که درسوریه کشته شده است.

این مقام امنیتی مالزی تاکید کرد : در صورتی که این گروه به مالزی بازگردند، مردان همگی باید در دادگاه محاکمه شوند و زنان نیز براساس میزان فعالیتشان تحت پیگرد قرار خواهند گرفت. علاوه بر این کودکان آنها باید تحت برنامه های بازآموزی قرار گیرند.

ایوب خان با اشاره به تحولات اخیر در جنوب فیلیپین و گسترش تروریسم در این بخش از جنوب شرق آسیا گفت که هنوز تعداد بیشتری از اتباع مالزیایی به خاطر تلاش برای ورود به سوریه دستگیر می شوند درحالی که رویدادها در جنوب فیلیپین نشان می دهد که این منطقه درحال تبدیل شدن به پایگاهی برای فعالیت های تروریستی در منطقه است. جنوب فیلیپین از نظر جغرافیایی به مالزی نزدیکتر و ورود و خروج از آن برای تروریست ها راحتتر است. بسیاری از تروریست ها از طریق شبکه های اجتماعی با یکدیگر در تعامل هستند.

وی پیشتر گفته بود : عدم پیروی از اسلام واقعی از جمله دلایلی است که برخی از مسلمانان خود را درگیر فعالیت های تروریستی می کنند و اکثر مظنونان عمدتا تحت تاثیر ایدئولوژی و فرقه های انحرافی قرار گرفته اند. این افراد نظرات دیگران را رد می کنند و در واقع دیدگاههای آنها شبیه به یک ذهنیت مافیایی است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

هشت − 5 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!