تداوم فعالیت سیاسی ماهاتیر محمد اما نه با نخست وزیری

توریست مالزی – نخست وزیر پیشین مالزی اعلام کرد در انتخابات بعدی نامزد نخواهد شد، اما این امر او را از مبارزه با فساد از طریق حزب جدید خود...
توریست مالزی – نخست وزیر پیشین مالزی اعلام کرد در انتخابات بعدی نامزد نخواهد شد، اما این امر او را از مبارزه با فساد از طریق حزب جدید خود باز نخواهد داشت.

به گزارش صدا و سیما، ماهاتیر محمد در مصاحبه‌ای با خبرگزاری کیودو در دفتر خود در پوتراجایا، اظهارداشت: “می خواهم کمی بیشتر بمانم و فکر کردم برای مدت کوتاهی خدمت خواهم کرد. اما در انتخابات دور پانزدهم شرکت نخواهم کرد. ”

ماهاتیر ۹۵ ساله به عنوان مسن‌ترین رئیس دولت جهان رکورددار است. او در دور اول نخست وزیری خود از سال ۱۹۸۱ تا ۲۰۰۳ طولانی‌ترین دوره نخست وزیری را به نام خود ثبت کرد. ماهاتیر پس از ۱۴ سال دوری، در انتخابات ۲۰۱۸ کرسی پارلمانی حوزه انتخابی لنگکاوی را بدست آورد. او در تلاش برای شکست دادن نجیب عبدالرزاق، که او را با عنوان دزد توصیف می‌کند، به سیاست فعال بازگشت.

اما دومین دور نخست وزیری ماهاتیر کوتاه مدت بود. دولت وی به سختی دو سال دوام آورد. درگیری‌های داخلی منجر به تجزیه ائتلاف وی شد و او در ۲۴ فوریه استعفا داد. ماهاتیر اکنون سرگرم مبارزه با جانشین خود، محی الدین یاسین است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

3 × 4 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!