ماهاتیر محمد: قتل روزنامه نگار عربستانی یک ظلم وحشتناک است

توریست مالزی – ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد عربستانی را یک ‘ظلم وحشتناک’ ، نهایت یک اقدام استبدادی و غیرقابل قبول دانست. به...
توریست مالزی – ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد عربستانی را یک ‘ظلم وحشتناک’ ، نهایت یک اقدام استبدادی و غیرقابل قبول دانست.
به گزارش ایرنا، نخست وزیر مالزی در پاسخ به سوال خبرنگاری در جریان بازدیدش از شاه عالم پایتخت ایالت سلانگور در مورد موضع این کشور درخصوص قتل روزنامه نگار سعودی گفت: مالزی قتل منتقدان دولت را مورد حمایت قرار نمی دهد و این اقدام غیرقابل پذیرش است.
به گزارش خبرگزاری رسمی مالزی برناما، ماهاتیر گفت: ما همه افرادی را داریم که آنها را دوست نداریم، اما نمی توانیم آنها را به دلیل اینکه دوست نداریم بکشیم.
ریاض بالاخره بامداد شنبه گذشته به قتل خاشقچی اعتراف کرد. وی که از دوم اکتبر (۱۰ مهر) پس از مراجعه به کنسولگری کشورش در استانبول ناپدید شد، از منتقدان سیاست های هیأت حاکمه سعودی در خصوص بحران قطر، قطع روابط با کانادا، جنگ علیه یمن و برخورد حکومت با رسانه ها و فعالان مدنی به ویژه مدافعان حقوق بشر بود.
خاشقچی سردبیر پیشین روزنامه دولتی الوطن و مشاور شاهزاده «ترکی الفیصل» سفیر سابق سعودی در واشنگتن بود که پس از تعیین محمد بن سلمان به ولیعهدی، خاک کشورش را ترک کرد. این روزنامه نگار ۵۹ ساله منتقد هیأت حاکمه سعودی، یک سال نیم پیش و پس از انتخاب بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان، این کشور را ترک کرد و به آمریکا رفت.
وی در سلسه مقالات خود در روزنامه ‘واشنگتن پست’ از سیاست های عربستان در خصوص بحران قطر، قطع روابط با کانادا، جنگ علیه یمن و برخورد هیأت حاکم با رسانه های و فعالان مدنی به ویژه مدافعان حقوق بشر انتقاد می کرد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

10 − 8 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!