مرگبارترین سانحه‌ هوایی تاریخ ارتش فیلیپین؛ سربازانی که پریدند زنده ماندند

توریست مالزی – با پیدا شدن اجساد پنج تن دیگر، شمار قربانیان سانحه سقوط هواپیمای ارتش فیلپین در روز ۴ ژوئیه به ۵۰ تن رسید. به گزارش یورونیوز، مقامات...
توریست مالزی – با پیدا شدن اجساد پنج تن دیگر، شمار قربانیان سانحه سقوط هواپیمای ارتش فیلپین در روز ۴ ژوئیه به ۵۰ تن رسید.

به گزارش یورونیوز، مقامات نظامی فیلیپین در بیانیه‌ای اعلام کرده بودند یک فروند هواپیمای هرکولس سی-۱۳۰ متعلق به نیروی هوایی این کشور که عمدتا حامل سربازان ارتش بود، در حومه شهر پاتیکول در استان سولو این کشور سقوط کرده است. در این سانحه ۴۹ سرنشین هواپیما نجات پیدا کرده‌اند. طبق گفته شاهدان عینی، شماری از سربازان پیش از اصابت هواپیما به زمین از آن بیرون پریده‌اند که این موضوع باعث نجات جان آن‌ها شده است.

بیشتر سرنشینان هواپیما را نیروهای نظامی تازه به استخدام‌درآمده ارتش تشکیل می‌دادند که قرار بود برای نبرد با شبه‌نظامیان اسلامگرای گروه ابوسیاف در منطقه مسلمان‌نشین سولو مستقر شوند. ابوسیاف به دلیل انجام اعمالی خشونت‌آمیز همچون بمب‌گذاری، آدم‌ربایی و قاچاق مواد مخدر در لیست سازمان‌های تروریستی آمریکا قرار دارد. بنابه گفته ارتش، هفت نفر از مردم محلی که در حال عبور از ناحیه بوده‌اند به دلیل اصابت قطعات هواپیما مجروح شده‌اند که سه تن از آن‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

هنوز مشخص نیست چه عاملی باعث سقوط هواپیما شده است و جستجو برای یافتن جعبه‌های سیاه هواپیما که شامل صدای کابین خلبان و اطلاعات پرواز است ادامه دارد. ژنرال کورلتو وینلوان، فرمانده محلی ارتش، گفت بعید است که هواپیما بر اثر آتش دشمن سقوط کرده باشد. روز قبل ژنرال سیریلیتو سوبژانا، رئیس ستاد ارتش، به خبرنگاران گفته بود که هواپیما نتوانسته باند را دقیق تشخیص دهد و وقتی می‌خواسته دور بزند و دوباره بنشیند سقوط کرده است.


یک مقام نیروی هوایی ارتش فیلیپین نیز به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است طول باند این ناحیه کوتاه‌تر از بقیه فرودگاه‌های این کشور است که همین امر باعث می‌شود اگر خلبان نقطه فرود را رد کند، فرود مجدد برای آن بسیار دشوار شود. تا پیش از این حادثه، مرگبارترین سانحه نیروی هوایی فیلیپین سقوط یک هواپیمای نظامی این کشور در یک مزرعه برنج در شمال مانیل بود که جان ۴۰ نظامی را گرفته بود.

پاسخی ارسال کنید

*

*

18 − شش =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!