موفقیت واکسن ویروس کرونای شرکت آلمانی کیوروک روی حیوانات

توریست مالزی – شرکت آلمانی کیوروک (CureVac) می گوید آزمایش واکسن کاندیدای مقابله با ویروس کرونا که حاوی دوز کمی از این ویروس است، روی حیوانات موفقیت‌آمیز بوده و...
توریست مالزی – شرکت آلمانی کیوروک (CureVac) می گوید آزمایش واکسن کاندیدای مقابله با ویروس کرونا که حاوی دوز کمی از این ویروس است، روی حیوانات موفقیت‌آمیز بوده و واکنش سیستم ایمنی بدن حیوانات را به همراه داشته است.

به گزارش یورونیوز، مقامات این شرکت روز پنجشنبه گفتند که «داده‌های به دست آمده از ‌پیش‌بینی‌های آنها صحه می‌گذارد و بر مبنای آن این واکسن می تواند باعث ایجاد پاسخ ایمونولوژیک قوی برای خنثی کردن عامل بیماری کووید-۱۹ شود.» دیتمار هوپ از بنیانگذاران این شرکت گفته است که قصد دارند اولین آزمایشات بالینی روی داوطلبان سالم را در ماه ژوئن آغاز کنند.

گزارش رسانه‌ها مبنی بر اینکه ایالات متحده آمریکا سعی کرده است به این واکسن دسترسی پیدا کند، باعث برآشفته شدن سیاستمداران آلمانی شد. دولت فدرال آلمان در زمان انتشار این گزارش‌ها اعلام کرد همه حمایت‌های لازم را برای اینکه این شرکت آلمانی بماند، انجام می دهند. با این حال مدیریت شرکت کیوروک این خبر را که پیشنهادهایی از ایالات متحده برای دریافت این واکسن دریافت کرده را تکذیب کرده است.

شرکت کیوروک از رویکرد «آر.ان.‌ای پیام رسان» برای ساخت این واکسن استفاده می کند؛ همان روشی که شرکت های رقیب دیگر مانند بیون‌تک (BioNTech) و شرکایش پفزیر (Pfizer) ومدرنا (Moderna) که آزمایش روی انسان را آغاز کرده اند، از آن استفاده می کنند.

شرکت ترانسلیت بیو (Translate Bio) که شریک سانوفی فرانسه به شمار می رود نیز روی واکسنی بر پایه «آر ان ای پیام رسان» کار می‌کنند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

هشت + چهارده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!