مکزیک، کانادا و آمریکا میزبان مشترک جام جهانی ۲۰۲۶ شدند

توریست مالزی – فدراسیون بین‌المللی فوتبال گفته است کانادا، مکزیک و آمریکا به طور مشترک میزبان بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۶ خواهند بود. به گزارش بی بی سی، مراکش دیگر...

توریست مالزی – فدراسیون بین‌المللی فوتبال گفته است کانادا، مکزیک و آمریکا به طور مشترک میزبان بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۶ خواهند بود.





به گزارش بی بی سی، مراکش دیگر نامزد میزبانی این مسابقات بود که رای کافی نیاورد.  میزبانی مشترک رای ۶۷ درصد اعضای فیفا را به همراه داشت. مراکش ۳۳ درصد آرا را کسب کرد.

مکزیک تا کنون دو بار در سال‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۶ و آمریکا یک بار در سال ۱۹۹۴ میزبان جام جهانی بوده‌اند. رای‌گیری در نشست کنگره فیفا در مسکو صورت گرفت. از ۲۰۰ کشور حاضر در رای‌گیری، ۱۳۴ کشور به میزبانی مشترک رای دادند و ۶۵ کشور به میزبانی مراکش رای داد. توگو به هیچ کدام از کاندیداها رای نداد. بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۶ برای اولین بار با حضور ۴۸ تیم برگزار خواهد شد. ۸۰ بازی در این جام انجام خواهد شد که آمریکا میزبان ۶۰ مسابقه و کانادا و مکزیک هر کدام میزبان ۱۰ بازی خواهند بود.

نگرانی‌هایی در باره تاثیر سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا بر میزبانی مشترک این کشور با کانادا و مکزیک وجود داشت اما او گفته بود مواضع او به خصوص در باره سخت‌گیری‌های صدور ویزا بر بازدیدکنندگان از این کشور در حین برپایی مسابقات تاثیر نخواهد گذاشت.

آقای ترامپ در نامه‌هایی به مسئولان فیفا به تجربیات این کشور در میزبانی بازی‌های المپیک ۱۹۹۶ و ۲۰۰۲ و جام جهانی ۱۹۹۴ اشاره کرده بود.


پاسخی ارسال کنید

*

*

5 × یک =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!