نخست وزیر پاکستان برای سفربه مالزی حاضر نشد از آسمان هند بگذرد

توریست مالزی – عمران خان نخست وزیر پاکستان برای سفر به مالزی به جای گذر از آسمان هند از طریق چین به کوآلالامپور رفت که این امر تاخیر سه...
توریست مالزی – عمران خان نخست وزیر پاکستان برای سفر به مالزی به جای گذر از آسمان هند از طریق چین به کوآلالامپور رفت که این امر تاخیر سه ساعته‌ای در سفر وی را موجب شد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در سال ۲۰۱۹ در حداقل دو مورد دولت هند درخواست مجوز برای عبور هواپیمای حامل نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند از آسمان پاکستان را داشت که با مخالفت اسلام آباد روبرو شد.

پاکستان پس از آنکه دهلی نو بند ۳۷۰ قانون اساسی خود در مورد جامو و کشمیر را ملغی کرده و براساس آن وضعیت ویژه در مورد این دو منطقه را برداشت حریم هوایی خود را به روی دهلی نو بست. پس از آن نیز حملات دیپلماتیکی را علیه دهلی داشت و تمامی مناسبات ارتباطی و دیپلماتیک خود را قطع کرد. به هر حال هیچ محدودیتی برای عبور پروازهای پاکستانی از آسمان هند وجود نداشته است.

سفر دو روزه عمران خان به مالزی در حالی صورت گرفته است که او در نشست سران کشورهای اسلامی به میزبانی ماهاتیر، محمد نخست وزیر مالزی در ماه دسامبر شرکت نکرد. گفته می‌شود عدم حضور وی به دلیل اعمال فشارها از جانب عربستان بوده است.

روابط بین هند و مالزی در حال حاضر چندان خوب نیست، در سپتامبر ۲۰۱۹ ماهاتیر محمد در سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل جامو و کشمیر را سرزمینی “اشغال شده” و “مورد حمله قرار گرفته” خواند.


پاسخی ارسال کنید

*

*

15 − 8 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!