نقطه‌ای از جهان که هنوز از شر ویروس کرونا در امان است

توریست مالزی – جایی در جهان در حال حاضر وجود دارد که ویروس کرونا هنوز به آنجا نرفته است و افراد می‌توانند بدون ماسک با یکدیگر معاشرت کنند و...
توریست مالزی – جایی در جهان در حال حاضر وجود دارد که ویروس کرونا هنوز به آنجا نرفته است و افراد می‌توانند بدون ماسک با یکدیگر معاشرت کنند و ترسی از ابتلا به کووید-۱۹ نداشته باشند.

به گزارش یورونیوز، این نقطه از جهان قاره جنوبگان است و تنها جایی است که کووید-۱۹ به آنجا نرفته است. در حال حاضر نزدیک به هزار دانشمند و افراد دیگر در آنجا حضور دارند و در یک تلاش جهانی می‌خواهند مطمئن شوند که همکارانی که جدیدا به آن‌ها خواهند پیوست ویروس کرونا را با خود همراه ندارند.

رابرت تیلور که در ایستگاه تحقیقات روترا در جزیره آدلاید در قطب جنوب حضور دارد، وضعیت این منطقه از جهان را «حباب کوچک امن ما» توصیف می‌کند.

در روزهای قبل از شیوع ویروس کرونا، قرنطینه‌های بلند مدت و فشار روانی بالا برای افرادی که در قطب جنوب حاضر بودند، عادی جلوه می‌کرد در حالیکه بقیه جهان زندگی در این نقطه از دنیا را غیر عادی می‌دانست.

تیلور که در ماه اکتبر به قطب جنوب رفت و در زمان همه‌گیری ویروس کرونا در بریتانیا حضور نداشت، می‌گوید: «به‌طور کلی آزادی‌های ما بیشتر از زمان اوج قرنطینه در بریتانیا است. ما می‌توانیم اسکی کنیم، معاشرت‌های خود را داشته باشیم، بدویم و از سالن بدنسازی استفاده کنیم.»

شرایط منحصر به فرد زندگی
همانند دیگر تیم‌ها در جنوبگان از جمله قطب جنوب تیلور و ۲۶ همکارش باید در همه نوع کارها در یک محیط مشترک و دور از دسترس و فضای کم با خطا، مهارت داشته باشند. تیلور می‌گوید که آن‌ها به نوبت پخت و پز می‌کنند، مشاهدات آب و هوایی را انجام می‌دهند و خیاطی هم انجام می‌دهند.

ارتباط‌های اینترنتی خوب به این معنی است که آن‌ها از نزدیک همه‌گیری ویروس کرونا در زمین را نظاره کرده‌اند. اما یکی از دغدغه‌های ساکنان این بخش از کره زمین آماده کردن این مکان برای ورود همکاران جدید است. در این موضوع مشاوره‌هایی در دو طرف داده می‌شود.

تیلور در این باره می‌گوید: «اطمینان دارم که می‌توانند چیزهای زیادی به ما بگویند که به ما کمک می‌کند تا خود را با روش جدید سازگار کنیم. ما تاکنون تجربه‌ای درباره فاصله‌گذاری اجتماعی نداشته‌ایم.»

روری اوکونور، پزشک و رهبر گروه زمستانی تایید می‌کند که به محض ورود همکاران جدید که این هفته قرار است بیایند، امکان گرفتن تست از آن‌ها وجود دارد.

دسترسی به قاره جنوبگان تنها از طریق هوایی (پروازها) و یا از طریق کشتی امکان پذیر است به این دلیل شورای مدیران برنامه‌های ملی جنوبگان هشدار داده است که هیچ کشتی تفریحی نباید در این منطقه لنگر بیاندازند.

مدت‌ها است که به افرادی که در قطب جنوب حضور دارند در زمینه نحوه شستن دست‌ها و آداب عطسه کردن آموزش داده شده است با این حال شورای مدیران برنامه‌های ملی جنوبگان یادآوری نیز کرده است که «صورت خود را لمس نکنید.»

در حال حاضر قرار است حدود ۱۲۰ نفر به بزرگترین ایستگاه ایالات متحده آمریکا در جنوبگان یعنی ایستگاه مک مورو منتقل شوند. این افراد قرار است از طریق حمل و نقل هوایی به قطب جنوب بروند. اما برای محدود کردن تماس بین افرادی که قرار است به قطب جنوب بروند و خدمه پرواز، هواپیما یک سرویس بهداشتی جداگانه را به هر یک از این دو گروه اختصاص داده است.

با این حال این افراد بیش از ۱۴ روز در اتاق‌های جداگانه هتل در نیوزیلند قرنطینه شده‌ بودند. اما آب و هوای نامناسب، سفر آن‌ها را هفته‌ها به تاخیر انداخت و طبق پیش بینی‌های جدید قرار است روز دوشنبه این سفر انجام شود.

از چند هفته پیش در ایستگاه مک موردو، افراد حاضر تمرین‌هایی را برای شبیه‌سازی آنچه بقیه مردم در جهان انجام می‌دهند، انجام دادند. آن‌ها ماسک زدند و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کردند.

مدیر ایستگاه مک مورو در قطب جنوب
راین هرد، مدیر ایستگاه می‌گوید: «نزدیک نشدن و در آغوش نگرفتن دوستان دشوار خواهد بود.» وی می‌گوید که او و دیگران ماسک زدن را از دو روز قبل از ورود تازه‌ وارها شروع کرده‌اند.

با ورود همکاران جدید، آقای هرد قطب جنوب را ترک می‌کند: «صادقانه بگویم، بسیار عجیب و غریب خواهد بود که از جاییکه حس می‌شود سیاره دیگری است بیرون بیایید.»

پاسخی ارسال کنید

*

*

بیست − هجده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!