تجهیز ۱۲ بیمارستان در اندونزی و بی‌توجهی به نیاز داخلی

توریست مالزی – نماینده مجلس به وعده ابراهیم رئیسی برای تأمین تجهیزات ۱۲ بیمارستان در اندونزی شدیدا انتقاد کرد و گفت مردم سیستان و بلوچستان بیشتر به آن نیاز...
توریست مالزی – نماینده مجلس به وعده ابراهیم رئیسی برای تأمین تجهیزات ۱۲ بیمارستان در اندونزی شدیدا انتقاد کرد و گفت مردم سیستان و بلوچستان بیشتر به آن نیاز دارند. نماینده دیگر می‌گوید رئیسی حتی ۲۵درصد قانون برنامه و بودجه را اجرا نکرد.

به گزارش دویچه وله، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی پس از بازگشت از سفر دو روزه خود به اندونزی روز چهارشنبه سوم خرداد گفت که در کنار توافق‌های تجاری میان دو کشور، قرار است ایران تجهیزات ۱۲ بیمارستان اندونزی را تأمین کند.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی به این وعده رئیسی به مقامات اندونزی انتقاد کرد و گفت: در شرایطی که ۴ شهرستان قصرقند، کنارک، دشتیاری و زرآباد فاقد حتی یک تخت بیمارستانی هستند، رئیس جمهور در اندونزی قول ساخت ۱۲ بیمارستان را می‌دهد. بنابراین باید گفت آقای رئیسی، به کجا چنین شتابان؟ اول دردهای بی‌پایان مردم سیستان و بلوچستان را ببینید و بعد به فکر مردم اندونزی باشید.

به گزارش خبرگزاری رسمی مجلس، نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس یازدهم گفت: «به وزیر بهداشت و درمان تذکر می‌دهم با فوریت نسبت به تجهیز بیمارستان نیروی دریایی کنارک و ساخت بیمارستان دشتیاری بزرگ اقدام کند.»

این نماینده مجلس خطاب به ابراهیم رئیسی افزود: «آقای رئیس جمهور، بستن پلتفرم‌های فضای مجازی در شرایط پرالتهاب پاییز ۱۴۰۱ بود، اکنون با گذر از آن شرایط ادامه محدودیت‌ها به چه معناست؟ ضمن آنکه گردش مالی ۵۰هزار میلیاردی فیلترشکن‌ها یک فاجعه و دهن‌کجی به مردم است، نمی‌شود شما به عنوان رئیس‌جمهور و من به عنوان نماینده به دنبال تیک آبی اینستاگرام باشیم و ملت را از کسب و کار مجازی خود محروم کنیم.»

مسئولان حتی ۲۵درصد قانون برنامه و بودجه را هم اجرا نکرده‌اند
در این روز نماینده مردم تبریز در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی مجلس از آشفتگی در اجرای قانون برنامه و بودجه دولت انتقاد کرد.

به گزارش انتخاب، مسعود پزشکیان خطاب به نمایندگان مجلس گفت: «قرار بود در سال ۱۴۰۴ در منطقه اول باشیم. قرار بود مسکن مردم را درست کنیم، اما مسئولان قانون برنامه و بودجه را ۲۵درصد هم اجرا نکرده‌اند و قرار است قانونی دیگری بنویسیم، اما اگر قرار است قانون را اجرا نکنیم چرا باید قانون بنویسیم؟»

این نماینده مجلس افزود در دیداری که با بازنشستگان داشته است، آنها اعتراض داشته‌اند که چرا حقوق‌شان با توجه به تورم افزوده نمی‌شود؟ آنها اعتراض داشتند که حقوق‌شان با توجه به تورم افزایش نداشته و زندگی‌شان با حقوق‌شان نمی‌چرخد، “که به عنوان نماینده جوابی برای آنها نداشتم”. «الان اگر تورم ۱۰ درصد هم بالا برود، مردم دیگر تحمل آن را ندارند. صدای مردم بلند است و ما در مجلس باید این صدا را بشنویم.» کارمند معمولی نمی‌تواند در مسکن معمولی زندگی کند و حقوق ۸ میلیون تومانی کفاف مسکن او را نمی‌دهد.

پزشکیان پرسید، “آیا با ۸ تا ۱۰ میلیون می‌توان در تهران زندگی کرد؟ دولت قول داده مسکن درست کند، اشتغال ایجاد کند”. او خواستار پایبندی دولت به اجرای قوانین شد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

4 × دو =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!